Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Příjmy ČT z poplatků zřejmě stoupnou na pět miliard

Redakce MAM2. 1. 2007

Až pět miliard korun zřejmě přinese České televizi zvýšení koncesionářských poplatků v letošním roce. Lidé budou od ledna platit místo dosavadní stokoruny o 20 korun více. Televize tak na inkasu TV poplatků získá zhruba o 900 milionů korun více než v roce 2006, což představuje nárůst asi 22,6 procenta. Zároveň se zmenší prostor pro vysílání reklamy v ČT o polovinu, což zřejmě televizi sníží příjem z vysílané reklamy z miliardy na zhruba 724 milionů, tedy asi o čtvrtinu.
Zřejmě díky zvýšenému inkasu poplatků ČT plánuje, že její celkové výnosy v roce 2007 přesáhnou o 464 milionů hranici šesti miliard korun, zatímco letos to podle rozpočtu má být 5,686 miliardy. Vyplývá to z údajů obsažených v návrhu rozpočtu ČT na rok 2007, které má ČTK k dispozici. Rozpočet ČT na příští rok bude schvalovat Rada ČT v lednu.
V roce 2006 Česká televize podle svých webových stránek plánuje, že inkaso z koncesionářských poplatků dosáhne 4,07 miliardy korun, podle návrhu rozpočtu na další rok to bude 4,99 miliardy. Mluvčí ČT Martin Krafl nechtěl údaje na rok 2007 komentovat s tím, že rozpočet dosud nebyl schválen.
Novelu zákona zajišťující postupné zvyšování poplatků poslanci schválili loni s tím, že zároveň se sníží v roce 2007 prostor pro reklamu o polovinu na půl procenta vysílacího času. V roce 2008 pak stoupne poplatek na 135 korun a současně až na výjimky zmizí z ČT reklamní spoty zcela.
Příjmy České televize z vysílání reklamy by podle jejího odhadu v příštím roce měly klesnout zhruba o 26 procent. Rozpočet ČT na letošní rok předpokládá příjem z reklamy 1,049 miliardy korun. Na výslednou částku bude mít vliv i inflace i zdražení reklamního času na ČT, které by mělo podle dostupných informací v průměru dosáhnout 15 procent.
To, že příjmy z reklamy klesnou jen o čtvrtinu ve srovnání s polovičním poklesem času vyhrazeného pro reklamu, je dáno mimo jiné i tím, že povolených půl procenta vysílacího času pro spoty ČT využije zejména v hlavním večerním čase (označovaném jako prime time). Večerní čas přináší obecně televizím díky vysoké sledovanosti nejvyšší příjmy z odvysílané reklamy. Reklamy na ČT tak v příštím roce zmizí z méně sledovaných časů, které takové příjmy nevykazovaly.
Česká televize hospodaří od roku 2004 s vyrovnaným rozpočtem, předtím byla čtyři roky ve ztrátě dosahující až stomilionových částek. Také pro další léta ČT plánuje podle svého výhledu do roku 2010 hospodaření s vyrovnaným rozpočtem.

×

Rakousko vydává rekordní částky na svou propagaci na východě

Starší článek

Hlavní vlna zimních slev propukne v obchodech v lednu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více