Příjmy ČT z poplatků zřejmě stoupnou na pět miliard

2. 1. 2007 08:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Až pět miliard korun zřejmě přinese České televizi zvýšení koncesionářských poplatků v letošním roce. Lidé budou od ledna platit místo dosavadní stokoruny o 20 korun více. Televize tak na inkasu TV poplatků získá zhruba o 900 milionů korun více než v roce 2006, což představuje nárůst asi 22,6 procenta. Zároveň se zmenší prostor pro vysílání reklamy v ČT o polovinu, což zřejmě televizi sníží příjem z vysílané reklamy z miliardy na zhruba 724 milionů, tedy asi o čtvrtinu.
Zřejmě díky zvýšenému inkasu poplatků ČT plánuje, že její celkové výnosy v roce 2007 přesáhnou o 464 milionů hranici šesti miliard korun, zatímco letos to podle rozpočtu má být 5,686 miliardy. Vyplývá to z údajů obsažených v návrhu rozpočtu ČT na rok 2007, které má ČTK k dispozici. Rozpočet ČT na příští rok bude schvalovat Rada ČT v lednu.
V roce 2006 Česká televize podle svých webových stránek plánuje, že inkaso z koncesionářských poplatků dosáhne 4,07 miliardy korun, podle návrhu rozpočtu na další rok to bude 4,99 miliardy. Mluvčí ČT Martin Krafl nechtěl údaje na rok 2007 komentovat s tím, že rozpočet dosud nebyl schválen.
Novelu zákona zajišťující postupné zvyšování poplatků poslanci schválili loni s tím, že zároveň se sníží v roce 2007 prostor pro reklamu o polovinu na půl procenta vysílacího času. V roce 2008 pak stoupne poplatek na 135 korun a současně až na výjimky zmizí z ČT reklamní spoty zcela.
Příjmy České televize z vysílání reklamy by podle jejího odhadu v příštím roce měly klesnout zhruba o 26 procent. Rozpočet ČT na letošní rok předpokládá příjem z reklamy 1,049 miliardy korun. Na výslednou částku bude mít vliv i inflace i zdražení reklamního času na ČT, které by mělo podle dostupných informací v průměru dosáhnout 15 procent.
To, že příjmy z reklamy klesnou jen o čtvrtinu ve srovnání s polovičním poklesem času vyhrazeného pro reklamu, je dáno mimo jiné i tím, že povolených půl procenta vysílacího času pro spoty ČT využije zejména v hlavním večerním čase (označovaném jako prime time). Večerní čas přináší obecně televizím díky vysoké sledovanosti nejvyšší příjmy z odvysílané reklamy. Reklamy na ČT tak v příštím roce zmizí z méně sledovaných časů, které takové příjmy nevykazovaly.
Česká televize hospodaří od roku 2004 s vyrovnaným rozpočtem, předtím byla čtyři roky ve ztrátě dosahující až stomilionových částek. Také pro další léta ČT plánuje podle svého výhledu do roku 2010 hospodaření s vyrovnaným rozpočtem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.