Příjmy České televize v letošním roce i díky lednovému zvýšení poplatků překročí šest miliard korun. ČT hodlá letos hospodařit s příjmy i výdaji 6,46 miliardy korun, řekl členům rady vrchní a programový ředitel ČT František Lambert. Rozpočet České televizeRada ČT jednomyslně schválila.
„Schváleným rozpočtem na rok 2007 naplňuje ČT tři rozhodující body, které deklarovala při prosazování nárůstu poplatků, tedy zvýšení finančních prostředků do programu, na investice a na digitalizaci,“ sdělil mluvčí ČT Martin Krafl.
ČT dá na výrobu vlastních pořadů ve srovnání s loňským rokem o 300 milionů korun více, suma tak dosáhne částky 2,1 miliardy, uvedl Krafl. „Ke zvýšení vkladů do výroby pořadů dochází po zohlednění nárůstu z roku 2006 především u dětské, publicistické a dokumentární tvorby a dále je posíleno zpravodajství a aktuální publicistika,“ dodal.
S lednovým zvýšením poplatků současně klesl prostor pro vysílání reklamy v ČT na polovinu, na půl procenta z vysílacího času. To podle údajů ČT sníží příjmy z reklamy o zhruba 326 milionů korun oproti loňskému roku, tedy asi na 724 milionů; loni podle předpokladu ČT získala televize z vysílání reklamy 1,05 miliardy.
ČT v loňském roce hospodařila s vyrovnaným rozpočtem, který počítal s příjmy i výdaji 5,69 miliardy korun. Hlavním zdrojem příjmů ČT jsou koncesionářské poplatky, jejichž výše od ledna stoupla o dvacetikorunu na 120 korun měsíčně. Zatímco loni tak podle předpokladu ČT získala veřejnoprávní televize z poplatků 4,07 miliardy, letos to bude zřejmě podle návrhu rozpočtu bez deseti milionů pět miliard.
V příštím roce stoupnou poplatky na 135 korun měsíčně, zároveň až na výjimky zmizí z vysílání ČT reklama.
Česká televize hospodaří od roku 2004 s vyrovnaným rozpočtem, předtím byla čtyři roky ve ztrátě dosahující až stomilionových částek. Také pro další léta ČT plánuje podle svého výhledu do roku 2010 hospodaření s vyrovnaným rozpočtem.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?