Předseda Rady ČT Milan Horálek rezignuje na funkci

11. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Předseda Rady České televize Milan Horálek (75) rezignuje na svou funkci, zůstane však nadále členem Rady ČT. Horálek to oznámil na pravidelném zasedání Rady ČT. Novinářům řekl, že rezignuje k 16. lednu. Horálka rada zvolila předloni v srpnu poté, co skončil mandát předchozímu předsedovi Janu Mrzenovi. Svého předsedu bude rada volit na zasedání 24. ledna.
„Životní čas se naplňuje…Víte, že mi bylo nedávno pětasedmdesát. Z časů disentu jsem si vzal i umění odejít,“ řekl členům rady na závěr jednání.
Horálek ČTK, Právu a Českému rozhlasu řekl, že jej k odstoupení vedly důvody pracovní i osobní. Jednak se mu prý podařilo splnit to, co si předsevzal při svém nástupu do funkce v srpnu 2005. Jako příklad uvedl, že ČT má vyrovnaný rozpočet a bude jej mít i letos. K rozhodnutí jej pak vedla i jedna osobní věc: lékaři mu vzhledem k jeho věku radí vyhýbat se přílišnému stresu, uvedl.
Horálek byl do rady ČT zvolen v roce 2001 na návrh Českomoravské komory odborových svazů a letos mu končí jeho mandát v radě. Před volbou předsedy předloni v srpnu členům rady řekl, že cítí jisté „morální právo“ nechat se do čela rady zvolit, neboť v 60. letech byl s televizí spjat a za svůj přístup byl po roce 1968 perzekuován. Připomněl tehdy, že v 60. letech stál společně s Jiřím Kantůrkem a Karlem Pechem u prvního skutečně publicistického pořadu s názvem Věc veřejná; pořad byl podle Horálka již ve druhém vysílání zakázán.
Na konci 60. let se poté Horálek podle svých slov podílel na vzniku druhého programu Československé televize, který začal vysílat v roce 1970; jeho jméno však nesmělo být oficiálně uváděno. Po listopadu 1989 se stal prvním ministrem práce a sociálních věcí v české vládě a stál také u zrodu tripartity.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.