Pořad pro mladé Exit 316 získal cenu Ekumenický počin roku

2. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Cenu Ekumenický počin roku letos získala Křesťanská akademie mladých (KAM) za projekt Exit 316 – pořad pro mladé, který od září vysílá každou středu Česká televize. Ocenění uděluje Ekumenická rada církví, která o tom informovala na svých internetových stránkách.
Magazín Exit 316 si stanovil jako cíl přiblížit mladým lidem atraktivní formou hodnoty křesťanství. V každém díle týdeníku tvůrci probírají z hlediska křesťanské etiky jeden z problémů života teenagerů.
Zkušenosti podle tvůrců pořadu naznačují, že mladí lidé odmítají křesťanství ne kvůli obsahu, ale kvůli formě. Cyklus popisuje běžné situace ze života a představuje biblické řešení problémů. Pořad se nehlásí k žádné konkrétní církvi, ale ke křesťanství a jeho morálce obecně.
Cenu převzali od předsedy Ekumenické rady církví Pavla Černého předseda výboru KAM Dave Patty a vedoucí výroby projektu Exit 316 Jan Škraňka; ocenění putovalo i k dramaturgovi pořadu Petru Rausovi z České televize.
Slovo exit v názvu pořadu symbolizuje podle moderátora Aleše Juchelky východisko – „odbočku z dálnice, po které se řítí většina společnosti“. Číslo 316 odkazuje k bibli – k 16. verši ze 3. kapitoly Janova evangelia; v praxi se běžně takový odkaz uvádí jako Jan 3,16. Píše se tam: Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.