Podíly TV: Prima loni na několikaletém minimu, ČT2 naopak rekordní

8. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prima loni nezopakovala své rekordní výkony z roku 2005, kdy bodovala zejména díky reality show VyVolení i seriálům, a její podíly jsou nižší než v předchozích několika letech. Naopak celodenní podíl ČT2 v roce, kdy se konaly zimní olympijské hry, světový šampionát v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale, je podle dostupných údajů nejvyšší od roku 1998.
V loňském roce stouply divácké podíly na sledovanosti v hlavním večerním čase i přes celý den Nově a ČT2. Prima v obou sledovaných časech ztratila, vyplývá z údajů, které ČTK poskytly všechny tři televizní stanice a z informací o peoplemetrovém měření ATO-Mediaresearch.
Ve večerním čase mezi 19:00 a 23:00, označovaném jako prime time, stoupl loňský celoroční průměrný podíl Novy o 2,37 bodu na 44,62 procenta. ČT2 si polepšila o 1,42 bodu na 8,37 procenta.
Večer se zvýšil podíl i ČT1, a to o osm setin na 22,05 procenta. Jediná z celoplošných stanic, která v prime time ztratila, byla Prima, jejíž podíl klesl o 4,64 bodu na 19,69. Podle údajů České televize dosáhl zpravodajský kanál ČT24 večerního podílu 0,21 bodu, u ČT4 Sport to bylo 0,09 bodu; sportovní však začal vysílat na počátku února.
Celodenní podíl Novy stoupl o 0,81 bodu na 41,76 procenta, což je sice více než loni, ale zároveň podle dostupných údajů druhý nejmenší podíl od roku 1998. Podíl ČT2 se zvýšil o 1,36 bodu na 9,44 procenta, což je od roku 1998 naopak v jejím případě nejvíce.
Celodenní podíl Primy klesl o 2,85 na 20,28 procenta; nižšího podílu dosáhla naposledy v roce 2001 (17,58 procenta). Podíl klesl i ČT1, a to o 28 setin na 21,69 procenta. Podíl ČT24 v loňském roce přes celý den byl podle údajů České televize 0,31 bodu, u ČT4 Sport to byla desetina bodu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.