Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Paroubek uvádí: První politická reality show

Redakce MAM11. 1. 2007

I když si včera čeští politici mohli alespoň chvíli připadat jako “vyvolení”, skončili spíše jako “trosečníci”. A český divák si může oddechnout. První politická reality show – jednání o podpoře vlády v přímém televizním přenosu – se zřejmě dlouho opakovat nebude.
“Aha, takže to bude Big Brother,” utrousil šéf Strany zelených Martin Bursík, když se od novinářů před jednáním dozvěděl, že jednání bude přenášet zpravodajská stanice ČT 24.
“Co tady dělají? Nám o tom nikdo předem neřekl,” podivoval se i mluvčí vlády Martin Schmarcz, když viděl připravené televizní štáby. S výjimkou ČSSD, která řekla, že bude s trojkoalicí jednat buď za přítomnosti televizních kamer, nebo vůbec ne, byli politici kamerami zaskočeni.

MEZITITULEK: “Já na to kašlu”
“Lhal bych, kdybych řekl, že to nebylo divadlo,” přiznal po jednání předseda KDU-ČSL Jiří Čunek. Zda šlo o komedii, tragédii či jiný žánr, už neupřesnil. Rozpačitý byl i premiér, který schůzku svolal. “Já jsem neřekl, že s tím souhlasím. Já jsem řekl, že je mi to jedno,” poznamenal Mirek Topolánek.
A podle toho se i choval. Kamery se snažil ignorovat a během diskuse se zostra pustil do místopředsedy ČSSD Bohuslava Sobotky. “Milý Slávku Sobotko, tohle je klasické farizejství,” přeřadil Topolánek na tykání poté, co Sobotka zkritizoval trojkoaliční program. “Chápu, že je to pro televizní kamery, ale teď na ně kašlu. To, co jsi předvedl, je výstup ze 4. června po volbách, ne sedm měsíců poté,” rozčiloval se premiér.

MEZITITULEK: Veřejná služba politikům
Zápletka hodinové zpravodajské reality show byla prostá. Slíbí předseda ČSSD Jiří Paroubek před národem, zrakem kamer a politiky trojkoalice toleranci Topolánkově vládě, nebo ne? Na odpověď, jakkoli si ji mohl domyslet už před začátkem, musel divák počkat až na závěr.
Střih. Slovo si bere Paroubek. Kamera najíždí na detail. Politik se nadechuje. “Chtěli jsme sdělit vám a veřejnosti, jaké jsou naše důvody. Nezvedneme pro vaši vládu ruku. Nebudeme ji ani tolerovat,” říká předseda ČSSD.
Happy end pro trojkoalici se nekoná, kamery zhasínají, politici odcházejí. Show končí.
Byla to sonda do dosud neprozkoumaného světa jednání “za zavřenými dveřmi” nebo okatá sebeprezentace?
“Smyslem bylo ukázat i to, že sociální demokraté nejsou nevychovanci, ale že jednají slušně, věcně, připraveně,” vysvětluje vyspělým světem zatím neobjevený žánr Paroubek.
K jím zmíněné prezentaci posloužila Česká televize. “Nepochyboval jsem o tom, že některá z televizí bude chtít schůzku přenášet. Česká televize zareagovala správným způsobem,” pochválil expremiér televizi veřejné služby.

Hospodářské noviny, 11.1. 2007, autor: Robert Břešťan

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 28. prosince 2006

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 2. týden 2007

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více