Obchodní řetězce loni výrazně zvýšily výdaje na televizní reklamu
Většina velkých obchodních řetězců v loňském roce výrazně zvýšila své výdaje na televizní reklamu, aby obstály ve stále tvrdším konkurenčním boji o českého zákazníka. Celkové výdaje obchodníků za televizní spoty se loni pohybovaly ve stamilionech korun, přičemž nejvíce peněz do televizní reklamy loni investovala síť diskontních prodejen Lidl, která společně se sesterskými hypermarkety Kaufland v roce 2006 mezi tuzemskými obchodníky vykázala nejvyšší tržby.
Podle monitoringu TNS Media Intelligence loňské hrubé výdaje společnosti Lidl Česká republika na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných obchodů činily zhruba 179,6 milionu korun. Lidl tak mezi největšími televizními inzerenty obsadil 32. místo. Ještě v roce 2005 přitom diskontní prodejny Lidl do televizní reklamy neinvestovaly ani korunu. Hypermarkety Kaufland loni za televizní reklamu podle odhadů utratily 6,7 milionu korun. V roce 2005 Kaufland reklamu v televizi neměl. Síť obchodů se zahradní technikou a bazény Mountfield loni zdvojnásobila své hrubé výdaje na televizní reklamu, které tak vzrostly na 124 milionů korun. Více reklamního prostoru v televizi si v roce 2006 objednala také společnost Ahold. Její hrubé výdaje na tento typ reklamy se zvýšily z 78,3 milionu korun v roce 2005 na bezmála 95 milionu korun. Čtvrtým největším televizním inzerentem z řad obchodních řetězců byla loni společnost Tesco Stores ČR, která tyto výdaje ztrojnásobila na 79,3 milionu korun. Naopak nejméně z velkých obchodníků, jejichž reklamní spoty běžely v televizi, v loňském roce za tento druh propagace utratila společnost Makro Cash&Carry. Její hrubé výdaje za televizní reklamu činily 2,7 milionu korun. Některé obchodní řetězce, například Delvita, v loňském roce v televizi neinzerovaly vůbec.*