O „visegrádské“ televizi budou ještě jednat experti

15. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Případné vytvoření visegrádské televize či česko-maďarsko-polsko-slovenského televizního kanálu ještě posoudí odborníci, než se tento slovenský návrh dostane na stůl ministrů kultury. Po schůzce ministrů kultury visegrádské čtyřky (V4) v Budapešti to řekla česká zástupkyně na jednání náměstkyně ministra Petra Smolíková.
Nápad vytvořit středoevropskou televizi nastolil slovenský ministr kultury Marek Maďarič na předchozí schůzce, loni v září v Krakově. Nyní se měla na stůl dostat propracovanější představa.
„Slovenská strana oproti předpokladu nepředložila žádný ucelený projekt. Hodně otázek zůstává otevřených,“ řekla Smolíková. Slovenský návrh, který do rukou expertů dostal až v předvečer jednání ministrů, podle ní nepočítá jen s pouhou výměnou programů mezi veřejnoprávními stanicemi, ale je spíše inspirován francouzsko-německým kanálem Arte.
Zpočátku by se visegrádský kanál měl na obrazovky dostat prostřednictvím satelitu, počítá se však i s nastávajícím přechodem na digitální vysílání. Za otevřené otázky Smolíková považuje ochotu stávajících televizí do společného programu přispívat, případné společné financování i časový harmonogram. „O tom jsme dosud nehovořili, ale určitě vysílání nezačne dříve než za dva tři roky,“ poznamenala.
Ministři kultury se v Budapešti shodli na pokračování dosavadních projektů, jako například vytváření „visegrádské knihovny“ podporou překladů literárních děl ze čtyř zemí. Vyslovili se i pro koordinaci pozic V4 v rámci Evropské unie.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.