Německé diskontní řetězce začaly nabízet také turistické zájezdy
Vyrazit si na vzdálený romantický ostrov v Indickém oceánu, a to za přijatelnou cenu? Žádný problém, alespoň ne u německého diskontního řetězce Aldi. Ten totiž od minulého týdne svým zákazníkům nenabízí jen levné potraviny, ale také výhodné zájezdy.
Jeden týden pobytu na ostrově Mauricius včetně letu a polopenze je u něj k mání již od 999 eur, třídenní přenocování v Rakousku dokonce již od 99 eur.
Aldi ale není první diskont, který svůj původní prodejní sortiment neustále rozšiřuje a snaží se přilákat více zákazníků. Kromě potravin, drogistického zboží či oblečení zájezdy nabízí například také konkurent Lidl.
Oba diskonty přitom neprodávají zájezdy v obchodě, ale pouze přes internet a telefon. Výrazně levnější než jinde na internetu ale jejich nabídka není, při srovnání s konkurencí lze podobné akce najít i jinde.
Pro Aldi sice zájezdy mají v Německu premiéru, v okolních zemích s jejich prodejem ale řetězec zkušenosti již má. Ve Švýcarsku je prodává od konce listopadu minulého roku a v Rakousku, kde je znám pod názvem “Hofer”, dokonce s cestovní kanceláří Eurotours spolupracuje již tři roky.
Dnes je díky tomu v Rakousku již třetím největším prodejcem zájezdů.
Výhodný je prodej zájezdů prostřednictvím diskontů také pro samotné cestovní kanceláře. Po propadu turistiky po teroristických útocích v roce 2001 a rozmachu nabídky přes internet musí velké cestovní koncerny hledat stále nové distribuční cesty, jak své zájezdy klientům prodat.
Berge&Meer, s níž spolupracuje Aldi, proto nabízí také prostřednictvím firem, jako jsou Tchibo, čerpací stanice Aral či TV-shopy. Jen v loňském roce společnost prostřednictvím této distribuční cesty podle týdeníku Zeit prodala zhruba půl milionu zájezdů.
Svou původní nabídku ale rozšiřují také jiné firmy – módní řetězec C&A například začal prodávat pojištění na auto, stejně tak i společnost Tchibo, jejímž kmenovým byznysem je prodej kávy.
Hospodářské noviny, 8.1. 2007, autor: (bb)