Mezi britskými obchodníky o Vánocích uspěli on-line prodejci
On-line prodejci jsou na britských ostrovech pravděpodobně vítězi předvánoční bitvy o zákazníky. Ukázaly to předběžné výsledky průzkumu, který provedla společnost IMRG. Ta zjistila, že prodej přes internet v Británii poprvé vrcholil během začátku sezonního výprodeje, tedy už minulý týden.
Nákupy přes internet ale zažívají boom i jinak. Už před Vánocemi se objem zboží prodaného přes internet v Británii meziročně zvýšil o více než 50 procent. Zcela jiná situace byla v kamenných obchodech na hlavních třídách, kde návštěvnost v týdnu po Vánocích podle výzkumné organizace FootFall klesla o 6,8 procenta.
“Zcela jistě to byly on-line Vánoce. Podle našeho názoru už přes internet nakupuje asi 25 milionů lidí,” řekl šéf IMRG James Roper. V období deseti týdnů před Vánocemi se v Británii prodalo přes internet zboží za zhruba 7,5 miliardy liber (asi 305 miliard Kč).
Předběžné údaje naznačují, že Britové hned na začátku vánočního výprodeje dál utráceli. Podle Ropera zřejmě nakoupili zboží za více peněz, než činily již tak optimistické odhady. Data od další výzkumné organizace eDigital navíc ukazují, že na rozdíl od minulých let se po svátcích zřejmě nedostaví prudký pokles on-line prodeje.