Makro se zbavilo 300 000 zákazníků s nízkou útratou
Velkoobchodní řetězec Makro na začátku letošního roku vyřadil ze své databáze zhruba 300 000 zákazníků, kteří v jeho prodejnách utráceli málo peněz. Počet registrovaných zákazníků Makra se tak snížil přibližně na 750 000 z loňských 1,050 milionu. Makro své rozhodnutí zdůvodnilo tím, že se chce zaměřit na klíčové klienty, jejichž útraty jdou měsíčně do desetitisíců korun.
V obchodech Makro mohou nakupovat pouze podnikatelé, kteří vlastní zákaznickou kartu. Mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Markéta Světlíková řekla, že ne všechny zrušené zákaznické karty byly aktivní. “V hodně případech jsme totiž zjistili, že zákazníci ukončili podnikání, anebo mají vystavenou zákaznickou kartu na jinou svoji firmu,” uvedla.
Podle nových obchodních podmínek, které Makro zavedlo loni v létě, přišli o členské karty ti zákazníci, kteří ve druhém pololetí loňského roku utratili v jeho prodejnách méně než dva tisíce korun (bez DPH). Pravidlo minimálního nákupu bude v obchodech Makro platit i nadále.
Naopak pro klíčové zákazníky zejména z oblasti gastronomie a nezávislého maloobchodu Makro sjednotilo hranici pro získání zlaté karty Makro, která je vyjádřena měsíčními tržbami více než 40 000 korun (bez DPH). Měsíční obrat pro stříbrnou kartu je 20 000 až 40 000 korun (bez DPH). Majitelé těchto karet mohou čerpat různé bonusy či výhody, jako jsou například vyhrazené nákupní hodiny či poradenský servis.
Makro změnu obchodních podmínek zdůvodnilo průzkumem, podle kterého si její klíčoví zákazníci přejí komfortní nakupování, odlišení od ostatních zákazníků, profesionální poradenství a individuální přístup ze strany velkoobchodního řetězce.
Nové obchodní podmínky Makro od loňského února testovalo ve svých prodejnách v Ústí nad Labem a slovenské Nitře. “Naprostá většina zákazníků změnu uvítala, i když ze začátku někteří byli skeptičtí,” uvedl již dříve ředitel ústecké prodejny Makro Tomáš Matějka, podle kterého zákazníci ocenili hlavně rozšíření vyhrazené otevírací doby pro klíčové klienty.
Společnost Makro Cash & Carry ČR, která v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi, loni podle Světlíkové zvýšila tržby na 38,3 miliardy korun z 37 miliard v roce 2005.