Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Makro se zbavilo 300 000 zákazníků s nízkou útratou

Redakce MAM12. 1. 2007

Velkoobchodní řetězec Makro na začátku letošního roku vyřadil ze své databáze zhruba 300 000 zákazníků, kteří v jeho prodejnách utráceli málo peněz. Počet registrovaných zákazníků Makra se tak snížil přibližně na 750 000 z loňských 1,050 milionu. Makro své rozhodnutí zdůvodnilo tím, že se chce zaměřit na klíčové klienty, jejichž útraty jdou měsíčně do desetitisíců korun.
V obchodech Makro mohou nakupovat pouze podnikatelé, kteří vlastní zákaznickou kartu. Mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Markéta Světlíková řekla, že ne všechny zrušené zákaznické karty byly aktivní. “V hodně případech jsme totiž zjistili, že zákazníci ukončili podnikání, anebo mají vystavenou zákaznickou kartu na jinou svoji firmu,” uvedla.
Podle nových obchodních podmínek, které Makro zavedlo loni v létě, přišli o členské karty ti zákazníci, kteří ve druhém pololetí loňského roku utratili v jeho prodejnách méně než dva tisíce korun (bez DPH). Pravidlo minimálního nákupu bude v obchodech Makro platit i nadále.
Naopak pro klíčové zákazníky zejména z oblasti gastronomie a nezávislého maloobchodu Makro sjednotilo hranici pro získání zlaté karty Makro, která je vyjádřena měsíčními tržbami více než 40 000 korun (bez DPH). Měsíční obrat pro stříbrnou kartu je 20 000 až 40 000 korun (bez DPH). Majitelé těchto karet mohou čerpat různé bonusy či výhody, jako jsou například vyhrazené nákupní hodiny či poradenský servis.
Makro změnu obchodních podmínek zdůvodnilo průzkumem, podle kterého si její klíčoví zákazníci přejí komfortní nakupování, odlišení od ostatních zákazníků, profesionální poradenství a individuální přístup ze strany velkoobchodního řetězce.
Nové obchodní podmínky Makro od loňského února testovalo ve svých prodejnách v Ústí nad Labem a slovenské Nitře. “Naprostá většina zákazníků změnu uvítala, i když ze začátku někteří byli skeptičtí,” uvedl již dříve ředitel ústecké prodejny Makro Tomáš Matějka, podle kterého zákazníci ocenili hlavně rozšíření vyhrazené otevírací doby pro klíčové klienty.
Společnost Makro Cash & Carry ČR, která v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi, loni podle Světlíkové zvýšila tržby na 38,3 miliardy korun z 37 miliard v roce 2005.

×

Prima přizpůsobí své vysílací schéma vstupům regionální RTA

Starší článek

CzechTrade: Do Marketingu byly přijaty projekty za 326 mil. Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více