Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kofola míří na lukrativní trh s léčivy

Redakce MAM18. 1. 2007

Přední nápojářská firma Kofola se vrhla i na další perspektivní obor – vstoupila do společnosti Green-Swan, významného výrobce léčivých potravinářských doplňků. Ten se pyšní například známým přípravkem GS Condro, ulevujícím od bolestí kloubů.
“Využijeme spolupráci v marketingu, nákupu, vývoji i výzkumu. Společné projekty se přitom nebudou týkat jen českého trhu,” potvrdili HN šéf Kofoly Jannis Samaras. Podobně mluví i ředitel Green-Swanu Pharmaceuticals Jiří Pitřinec.
Podle informací HN získala Kofola v Green-Swanu podíl 80 procent. Hodnotu ani další podrobnosti transakce zúčastnění nekomentovali.
Green-Swan je dvojkou na trhu s potravinovými doplňky. Ty pomáhají nejčastěji například při poruchách spánku, artróze, ale i v péči o krásu. Trh, na němž se loni protočilo už přes čtyři miliardy korun, přitom stále roste. “Konkurence už sice také sílí, ale pořád je tu veliká perspektiva i do budoucna,” potvrzuje Pitřinec.
Jedničkou mezi výrobci doplňků je v tuzemsku firma Walmark. Její roční tržby dosahují dvou miliard korun, u Green-Swanu byly zatím zhruba čtvrtinové. “Zájem Kofoly o Green-Swan jen potvrzuje, že budoucnost potravinových doplňků si uvědomují i další podnikatelé,” hodnotí postup konkurence mluvčí Walmarku Kateřina Ondřejková. Samotný Walmark přitom ještě před dvěma lety vyráběl i nápoje – ale prodal tuto výrobu divizi do Polska, aby se mohl soustředit jen na lukrativnější farmacii.
Kofola se ale vzdát nápojů nehodlá. Loni ještě bez přispění Green-Swanu dosáhla rekordních tržeb 3,5 miliardy korun. A na letošek chystá jak inovace u kofoly a ovocných šťáv, tak expanzi na další trhy.

Hospodářské noviny, 18.1. 2007, autor: Jan Cizner, Martin Mařík

×

V minulém týdnu si v podílech polepšila Prima, naopak ČT1 ztratila

Starší článek

IFPI: Prodej digitální hudby se loni téměř zdvojnásobil

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více