Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kasa.cz predikuje růst

Redakce MAM22. 1. 2007

Růst tržeb internetových obchodů o 35 %, další nové virtuální obchody kamenných prodejen a opět rekordní nákupní Vánoce na internetu hlásí internetový obchod Kasa.cz, který provozuje společnost Eurocomm Group.

1. Tržby internetových obchodů v roce 2007 budou růst o 35 %
Předpokládaný růst internetových prodejů vzroste meziročně o 35 %. V minulém roce byl nárůst online nakupujících meziročně okolo 40 %. Další zvýšení počtu nakupujících bude způsobeno hlavně zvyšující se penetrací vysokorychlostního internetu. Již více než 83 % uživatelů internetu v ČR má zkušenost s online nákupem, proto je pro další rozšiřování velmi důležité zvýšení penetrace přístupu k internetu v ČR.
Podle žebříčku vydaného OECD (listopad 2006), srovnávajícího počet připojených na sto obyvatel, patří Česko v penetraci broadbandu 23. místo. Až za ČR skončilo například Irsko, sousední Polsko či Slovensko. Penetrace vysokorychlostního připojení k internetu u nás dosahuje 9,4 %. Celosvětový průměr je přitom 15,5 % ( v roce 2005 byl 11,7 %).
2. Prodejnost zboží
Hlavní prodávaný sortiment internetových obchodů je již několik let stále stejný – knihy, časopisy, výpočetní technika, domácí spotřebiče (ledničky, pračky, myčky), spotřební elektronika (digitální fotoaparáty, MP3 přehrávače, domácí kina, televizory, DVD, navigace) a sezónní zboží (sekačky, pneumatiky, bazény). V tomto roce předpokládáme pokračování tohoto trendu, nicméně velký nárůst by mohl nadále zaznamenávat online prodej zájezdů.
3. Vánoce budou opět rekordní
Vánoce pro internetové obchody začínají již v říjnu a tržby rostou každoročně o 100 % až 150 % oproti stavu v běžném roce. I v roce 2007 předpokládáme v předvánočním období nárůst tržeb až o 50 % ve srovnání s rokem 2006.
4. Hlavní nákupní hodina na internetu
Nákupní špička na internetu je uprostřed pracovního dne vyjma pauzy na oběd a dopoledne před obědem (okolo 11 hodiny). O víkendu se nakupuje více večer a to zejména v neděli. Souvisí to s faktem, že internet k nakupování či k vybírání zboží využívají lidé v zaměstnání. Tento stav je již několik let stabilní a lehký posun uvidíme zejména z večerních hodin na dopoledne.
5. Kamenné prodejny spouštějí své internetové obchody
V minulém roce spustily své internetové obchody velké řetězce jako Datart a ElectroWorld. Jistě i v roce 2007 budou investovat do rozvoje svých internetových obchodů velké částky a paradoxně tak pomohou celému trhu. Předpokládáme, že již zavedené velké obchodní domy na českém trhu to neohrozí a budou vykazovat stabilní růst. Příchod nového velkého hráče na český trh nepředpokládáme. V tomto roce může dojít naopak ke konsolidaci velkých internetových obchodníků. Dle průzkumů GfK z polovinu roku 2005 udělalo TOP6 obchodníků 78 % obratu z celkového obratu 35 předních obchodů na internetu, které se průzkumu zúčastnily. Rok 2006 rozdíl mezi velkými a malými i nadále prohloubil.
6. Nadále poroste prodej na splátky přes internet.
Internetový prodej na splátky již 3 roky stabilně meziročně roste a dosahuje již shodného poměru oproti jiným platbám jako v kamenných obchodech. Z tohoto důvodů očekáváme, že poroste shodně jako internetový trh (okolo 35 %). Přední prodejci nabízí též splátky bez nutnosti navštívit kamennou provozovnu prodejce, tzn. vše je možné uzavřít distančně.

-red-

×

Sdružení CZ.NIC spouští ENUM do plného provozu

Starší článek

Restauratéři čím dál víc lákají na originální pivo

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více