Skupina internetových obchodů KASA i v letošním roce očekává výrazný růst tržeb, které by se podle vedení mateřské společnosti Eurocomm Group měly dostat k hranici jedné miliardy korun. Loni skupina obchodů KASA zvýšila tržby meziročně o 53 procent na 721 milionů korun.
„V roce 2007 by se měly tržby z prodejů skupiny obchodu KASA přiblížit k jedné miliardě korun, a oproti roku 2006 tak vzrůst o 30 procent,“ řekl ředitel společnosti Eurocomm Group Martin Kasa.
Vyšší tržby letos předpokládají také ostatní obchodníci. „Pro rok 2007 je odhadován nárůst tržeb společnosti Vltava Stores zhruba o 25 procent. Celkový obrat společnosti by se měl pohybovat kolem 600 milionů korun,“ uvedl Ondřej Fridrich ze společnosti Vltava Stores.
O několik desítek procent vyšší tržby plánuje rovněž společnost Internet Mall. Tržby jejích internetových obchodů od září 2005 do loňského srpna překonaly miliardu korun, což byl meziroční nárůst o 54 procent.
Češi loni na internetu podle předběžných údajů utratili rekordní množství peněz. Internetoví obchodníci hlásí nárůst tržeb o několik desítek procent a odhadují, že celkové útraty v tuzemských internetových prodejnách se loni zvýšily o 40 procent na 14 miliard korun.
Například počet zákazníků, kteří nakupovali v obchodech KASA, se loni zvýšil o 40 procent na 160 000 a počet objednávek o 57 procent na 110 000. „Průměrná cena jednoho nákupu loni činila 6600 korun,“ podotkl Kasa.
Na loňském nárůstu tržeb se podle něj výrazně podílely předvánoční prodeje. Za listopad a prosinec utržily internetové obchody KASA 225 milionů korun a počet objednávek v předvánočním období se meziročně zvýšil o zhruba 40 procent. „Nejžádanějším zbožím byly opět mp3 přehrávače, digitální fotoaparáty, gps navigace, ale překvapivě také mobilní telefony a parfémy,“ podotkl Kasa.
Spokojeni s loňskými tržbami jsou nejen prodejci tradičního zboží, ale i virtuální sexshopy. Například společnost Virtshop zaznamenala nárůst objednávek o 36 procent, internetový obchod Prasarnicky.cz zvýšil tržby dokonce o 630 procent. Mezi nejoblíbenější zboží v tomto segmentu patří vibrační kroužky, lubrikační gely a erotické prádlo.
I když tržby internetových obchodníků výrazně rostou, na celkovém trhu mají virtuální obchody zatím relativně malý podíl. Například deset největších klasických obchodníků v roce 2005 vykázalo tržby 229 miliard korun.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?