Internetové obchody KASA letos očekávají růst tržeb

11. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Skupina internetových obchodů KASA i v letošním roce očekává výrazný růst tržeb, které by se podle vedení mateřské společnosti Eurocomm Group měly dostat k hranici jedné miliardy korun. Loni skupina obchodů KASA zvýšila tržby meziročně o 53 procent na 721 milionů korun.
„V roce 2007 by se měly tržby z prodejů skupiny obchodu KASA přiblížit k jedné miliardě korun, a oproti roku 2006 tak vzrůst o 30 procent,“ řekl ředitel společnosti Eurocomm Group Martin Kasa.
Vyšší tržby letos předpokládají také ostatní obchodníci. „Pro rok 2007 je odhadován nárůst tržeb společnosti Vltava Stores zhruba o 25 procent. Celkový obrat společnosti by se měl pohybovat kolem 600 milionů korun,“ uvedl Ondřej Fridrich ze společnosti Vltava Stores.
O několik desítek procent vyšší tržby plánuje rovněž společnost Internet Mall. Tržby jejích internetových obchodů od září 2005 do loňského srpna překonaly miliardu korun, což byl meziroční nárůst o 54 procent.
Češi loni na internetu podle předběžných údajů utratili rekordní množství peněz. Internetoví obchodníci hlásí nárůst tržeb o několik desítek procent a odhadují, že celkové útraty v tuzemských internetových prodejnách se loni zvýšily o 40 procent na 14 miliard korun.
Například počet zákazníků, kteří nakupovali v obchodech KASA, se loni zvýšil o 40 procent na 160 000 a počet objednávek o 57 procent na 110 000. „Průměrná cena jednoho nákupu loni činila 6600 korun,“ podotkl Kasa.
Na loňském nárůstu tržeb se podle něj výrazně podílely předvánoční prodeje. Za listopad a prosinec utržily internetové obchody KASA 225 milionů korun a počet objednávek v předvánočním období se meziročně zvýšil o zhruba 40 procent. „Nejžádanějším zbožím byly opět mp3 přehrávače, digitální fotoaparáty, gps navigace, ale překvapivě také mobilní telefony a parfémy,“ podotkl Kasa.
Spokojeni s loňskými tržbami jsou nejen prodejci tradičního zboží, ale i virtuální sexshopy. Například společnost Virtshop zaznamenala nárůst objednávek o 36 procent, internetový obchod Prasarnicky.cz zvýšil tržby dokonce o 630 procent. Mezi nejoblíbenější zboží v tomto segmentu patří vibrační kroužky, lubrikační gely a erotické prádlo.
I když tržby internetových obchodníků výrazně rostou, na celkovém trhu mají virtuální obchody zatím relativně malý podíl. Například deset největších klasických obchodníků v roce 2005 vykázalo tržby 229 miliard korun.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení