Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hrubé výdaje na reklamu v TV v prosinci stouply na dvě miliardy

Redakce MAM16. 1. 2007

Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů stouply v prosinci meziročně o zhruba 420 milionů na dvě miliardy. To představuje nárůst oproti stejnému měsíci roku 2005 asi o čtvrtinu. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.
Podíl Novy na sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, v prosinci klesl po třech měsících pod hranici 50 procent, a to o 1,8 bodu. Oproti předloňskému prosinci si tak Nova pohoršila o 9,1 bodu.
Naopak podíl Primy meziročně stoupl o 10,2 bodu na 39,2 procenta. Podíl České televize klesl o 1,6 bodu na 12,7 procenta; prosinec byl zároveň posledním měsícem, kdy mohla ČT procento ze svého vysílacího času věnovat vysílání reklam, neboť od Nového roku byl tento prostor snížen na polovinu.
Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 86.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Televizní stanice v prosinci odvysílaly meziročně o 7555 spotů více, což představuje časový úsek v délce téměř 51 hodin. Zatímco Prima nabídla meziročně o 54 hodin reklam více, na Nově jich o tři hodiny za prosinec ubylo.
Největším prosincovým zadavatelem TV reklamy byla společnost Procter&Gamble, která v ceníkových cenách proinzerovala 155,4 milionu korun. Následují Reckitt Benckiser (117,3 milionu korun), Vodafone (107,3 milionu korun), Telefónica O2 (104,6 milionu korun) a Nestlé (96,8 milionu korun). Pět největších inzerentů dalo na svou televizní prezentaci přes 581 milionu korun, tedy téměř 30 procent ze všech prosincových výdajů na TV reklamu.
Meziročně nejvíce v prosinci navýšily investice z větších inzerentů společnosti OMV, Ebika, SC Johnson nebo Zentiva. Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u České pojišťovny, Borgisu a Danone. K firmám, které předloni v prosinci v televizi neinzerovaly a loni ano, patří mimo jiné Lidl, Tesco a Allianz.

×

Seznam.cz nabízí ke stažení prohlížeč Firefox

Starší článek

Známí umělci se už reklamy “neštítí”

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více