Hrubé výdaje na reklamu v TV v prosinci stouply na dvě miliardy
Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů stouply v prosinci meziročně o zhruba 420 milionů na dvě miliardy. To představuje nárůst oproti stejnému měsíci roku 2005 asi o čtvrtinu. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.
Podíl Novy na sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, v prosinci klesl po třech měsících pod hranici 50 procent, a to o 1,8 bodu. Oproti předloňskému prosinci si tak Nova pohoršila o 9,1 bodu.
Naopak podíl Primy meziročně stoupl o 10,2 bodu na 39,2 procenta. Podíl České televize klesl o 1,6 bodu na 12,7 procenta; prosinec byl zároveň posledním měsícem, kdy mohla ČT procento ze svého vysílacího času věnovat vysílání reklam, neboť od Nového roku byl tento prostor snížen na polovinu.
Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 86.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Televizní stanice v prosinci odvysílaly meziročně o 7555 spotů více, což představuje časový úsek v délce téměř 51 hodin. Zatímco Prima nabídla meziročně o 54 hodin reklam více, na Nově jich o tři hodiny za prosinec ubylo.
Největším prosincovým zadavatelem TV reklamy byla společnost Procter&Gamble, která v ceníkových cenách proinzerovala 155,4 milionu korun. Následují Reckitt Benckiser (117,3 milionu korun), Vodafone (107,3 milionu korun), Telefónica O2 (104,6 milionu korun) a Nestlé (96,8 milionu korun). Pět největších inzerentů dalo na svou televizní prezentaci přes 581 milionu korun, tedy téměř 30 procent ze všech prosincových výdajů na TV reklamu.
Meziročně nejvíce v prosinci navýšily investice z větších inzerentů společnosti OMV, Ebika, SC Johnson nebo Zentiva. Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u České pojišťovny, Borgisu a Danone. K firmám, které předloni v prosinci v televizi neinzerovaly a loni ano, patří mimo jiné Lidl, Tesco a Allianz.