Hrubé výdaje na reklamu v tisku za tři čtvrtletí vyšší o 13,7 %

5. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hrubé výdaje firem bez slev či bonusů na reklamu v periodickém tisku stouply za prvních devět měsíců loňského roku ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 o 13,7 procenta na 13,4 miliardy korun. Největší suma, asi 2,19 miliardy, z této částky zamířila do vydavatelství Mafra, která si meziročně polepšila o 16,6 procenta. Vyplývá to z výsledků monitoringu inzerce, který poskytla Unie vydavatelů.
Za Mafrou následuje Vltava-Labe-Press, jejíž příjmy stouply o 8,8 procenta na 1,85 miliardy korun. Třetí je Ringier s 1,84 miliardy, což znamená nárůst o 16,2 procenta. Pořadí na prvních šesti místech se loni oproti třem čtvrtletím roku 2005 nezměnilo.
Co se týče jednotlivých celostátních deníků, první byla Mladá fronta Dnes s 1,92 miliardy korun, což představuje zvýšení o 12,6 procenta. Druhý Blesk si polepšil o 7,2 procenta na 900,4 milionu, třetí je Právo s 494,6 milionu korun, což znamená pokles o 7,6 procenta. Do regionálních deníků Vltava-Labe-Press směřovalo celkem 1,82 miliardy korun, což je více o 9,1 procenta než od ledna do září 2005.
Z celkové sumy 13,4 miliardy korun směřovala největší část do časopisů – 5,87 miliardy, což je meziročně více o 10,7 procenta. Druhé největší množství peněz pak zamířilo do celostátních deníků – 4,29 miliardy, tedy o 9,8 procenta více než o rok dříve. Regionální deníky zaznamenaly nárůst o 11,2 procenta na 1,8 miliardy, přílohy tištěných titulů pak o 7,2 procenta na 895,4 milionu.
Největší nárůst se týkal zdarma distribuovaných titulů. Inzerenti v nich využili reklamního prostoru za 585,2 milionu korun, což je meziročně více o 277,9 procenta. Podle údajů Unie vydavatelů činily hrubé příjmy pražského bezplatného deníku 24 hodin za tři čtvrtletí loňského roku 77,8 milionu korun, u Metropolitního expresu vycházejícího od dubna 35,7 milionu.
Celkem monitoring inzerce podle Unie vydavatelů registruje nárůst počtu inzertních stran o šest procent na 102.076 a zvýšení počtu inzerátů o 6,1 procenta na 247 986.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení