Hudební stanice Evropa 2 patřící pod mediální skupinu Lagardere spustila tři nová internetová rádia s názvy Heavy, Lowrider a Movin´. Informoval o tom mluvčí skupiny Richard Klatovský. Evropa 2 tak následuje krok sesterské stanice Frekvence 1, která nová dvě webová rádia spustila o několik dní dříve.
Celoplošné stanice dosud své internetové speciály nezřizovaly. Čtyři nová rádia v souvislosti s nastupujícím digitálním vysíláním založil dosud jen Český rozhlas.
Každé ze tří nových rádií je zaměřeno na jiný druh muziky. Heavy podle Klatovského prezentuje tvrdší, rockovou muziku, Lowrider se orientuje na všechny druhy hudby mající své kořeny v afroamerické kultuře. Movin´ je pak čistokrevným mixem všech aktuálních tanečních žánrů, uvedl Klatovský. Nová rádia je možné poslouchat prostřednictvím webu www.evropa2.cz. „Vysílání není přerušováno ani vstupy moderátora, ani reklamou,“ dodal mluvčí.
Skupina Lagardere v ČR provozuje vedle Evropy 2 také Frekvenci 1, rádio Bonton a Info Radio. Předloni a loni se neúspěšně ucházela se dvěma projekty o některou z licencí pro nastupující zemské digitální TV vysílání.
Frekvence 1 spustila v polovině ledna dvě nová rádia, která lze poslouchat prostřednictvím internetu. První má název Frekvence 1 Legendy a podle názvu je zaměřená na slavné kapely, druhé rádio označené jako Frekvence 1 Romantika bude hrát balady a pomalejší písně.
Programy českých celoplošných i regionálních stanic lze poslouchat přes internet, speciální pouze internetová rádia ale dosud z celoplošných stanic nabízel jen veřejnoprávní Český rozhlas. ČRo v posledních letech spustil v souvislosti s nastupující digitalizací vysílání vědecko-naučnou stanici ČRo Leonardo, zpravodajské Rádio Česko, stanici věnovanou vážné hudbě D-Dur a stanici pro mladší posluchače Radio Wave. Rádio Česko a Radio Wave lze částečně poslouchat i přes analogové kmitočty v pásmu FM.
Na internetu lze nalézt desítky stanic vysílajících pouze prostřednictvím internetu. Například na adrese www.abradio.cz je možné poslouchat 116 stanic včetně těch vysílajících v éteru i na FM vlnách.
Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka
Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.