Evropa 2 spustila tři internetová rádia

22. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hudební stanice Evropa 2 patřící pod mediální skupinu Lagardere spustila tři nová internetová rádia s názvy Heavy, Lowrider a Movin´. Informoval o tom mluvčí skupiny Richard Klatovský. Evropa 2 tak následuje krok sesterské stanice Frekvence 1, která nová dvě webová rádia spustila o několik dní dříve.
Celoplošné stanice dosud své internetové speciály nezřizovaly. Čtyři nová rádia v souvislosti s nastupujícím digitálním vysíláním založil dosud jen Český rozhlas.
Každé ze tří nových rádií je zaměřeno na jiný druh muziky. Heavy podle Klatovského prezentuje tvrdší, rockovou muziku, Lowrider se orientuje na všechny druhy hudby mající své kořeny v afroamerické kultuře. Movin´ je pak čistokrevným mixem všech aktuálních tanečních žánrů, uvedl Klatovský. Nová rádia je možné poslouchat prostřednictvím webu www.evropa2.cz. „Vysílání není přerušováno ani vstupy moderátora, ani reklamou,“ dodal mluvčí.
Skupina Lagardere v ČR provozuje vedle Evropy 2 také Frekvenci 1, rádio Bonton a Info Radio. Předloni a loni se neúspěšně ucházela se dvěma projekty o některou z licencí pro nastupující zemské digitální TV vysílání.
Frekvence 1 spustila v polovině ledna dvě nová rádia, která lze poslouchat prostřednictvím internetu. První má název Frekvence 1 Legendy a podle názvu je zaměřená na slavné kapely, druhé rádio označené jako Frekvence 1 Romantika bude hrát balady a pomalejší písně.
Programy českých celoplošných i regionálních stanic lze poslouchat přes internet, speciální pouze internetová rádia ale dosud z celoplošných stanic nabízel jen veřejnoprávní Český rozhlas. ČRo v posledních letech spustil v souvislosti s nastupující digitalizací vysílání vědecko-naučnou stanici ČRo Leonardo, zpravodajské Rádio Česko, stanici věnovanou vážné hudbě D-Dur a stanici pro mladší posluchače Radio Wave. Rádio Česko a Radio Wave lze částečně poslouchat i přes analogové kmitočty v pásmu FM.
Na internetu lze nalézt desítky stanic vysílajících pouze prostřednictvím internetu. Například na adrese www.abradio.cz je možné poslouchat 116 stanic včetně těch vysílajících v éteru i na FM vlnách.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.