Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Diváci se vracejí do kin

Redakce MAM4. 1. 2007

Český filmový trh zažívá po propadu v roce 2005 opět vzestup – podle údajů Unie filmových distributorů za prvních 11 měsíců a odhadu distributorů dosáhnou tržby v kinech za loňský rok asi 1,02 miliardy korun, o 165 milionů korun více než předloni.

Vzhledem k tomu, že průměrná cena lístků – asi 91 korun – se příliš nezměnila, je jasné, že diváci se vracejí do kin. Za celý rok jich před stříbrná plátna usedlo kolem 11 milionů. Mohli si navíc vyzkoušet čtyři nové multiplexy.

Nejvíce diváků – přes 780 tisíc – přilákala vieweghovská adaptace Účastníci zájezdu, ze zahraničních bodovala druhá Doba ledová, již vidělo přes 660 tisíc lidí.

Rekord trhu však asi překonán nebude. Ten si v tržbách drží rok 2004 s 1,1 miliardy korun utracených za vstupenky. Nejvíce diváků do kin dorazilo o rok dříve – 12,1 miliónu. I tak jsou distributoři spokojeni. “Na dobrých výsledcích se podepsaly jak české filmy, tak dobrá úroda amerických snímků,” říká šéf distribuční firmy Falcon Jan Bradáč.

Konjunktura panuje i na největším filmovém trhu v Severní Americe nebo ve francouzských kinech. Podle prvních odhadů utratili filmoví fandové v USA a v Kanadě za návštěvu biografu kolem 9,5 miliardy dolarů, v meziročním srovnání o osm procent více. Ve Francii do kin přišlo kolem 190 milionů diváků, tedy nejvíce za poslední dvě desetiletí.

Hospodářské noviny, 4.1. 2007, autor: Aleš Borovan

×

Počasí v nové grafice

Starší článek

Němci se na internetu zajímají o počasí, cestování a erotiku

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více