Čechy loni stála zahraniční dovolená v průměru 13 395 Kč

10. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi loni za dovolenou v zahraničí utratili v průměru 13 395 Kč na osobu. Vyplývá to ze statistik Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), která sdružuje více než 270 podnikatelských subjektů. Informoval o tom
mluvčí asociace Tomio Okamura s tím, že je to o pět procent více než o rok dříve.
Důvodem byl podle něho silný kurz koruny, který zlevnil pobyt v zahraničí, a také zvyšující se životní úroveň českých občanů, a tím i zájem o vzdálenější destinace. V neposlední řadě byla důvodem i loňská dlouhá zima, která zvýšila poptávku po teplých pobytech v zahraničí.
Průměrný výdaj téměř 13 400 Kč přitom zahrnuje cesty představující čtyři a více přenocování, náklady na koupi zájezdu či pobytu včetně dopravy a nákladů na pobyt v místě.
Češi většinu (90 procent) svých delších cest směřovali do Evropy, z toho dvě třetiny do zemí Evropské unie. Nejpopulárnější čistě dovolenkovou destinací bylo pro české turisty v roce 2006 Chorvatsko, následuje Slovensko a Itálie. Prudce stoupá zájem i o mimoevropské destinace.
Ze statistik zároveň vyplývá, že čeští občané realizovali v roce 2006 zhruba 36,3 milionu výjezdů do zahraničí nehledě na účel cesty. To představuje meziroční přírůstek o 0,4 procenta.
Nejvíce – 88,3 procenta – Češi cestovali autem či autobusem, 8,8 procenta jich použilo letadlo a necelá tři procenta využila vlak.
Více než dvě třetiny všech delších cest realizovali Češi od června do září, z toho polovina připadla na prázdninové měsíce červenec a srpen.
Celkovou částku, kterou Češi loni za cesty do zahraničí včetně nákladů na místě pobytu utratili, odhaduje asociace na zhruba 57 miliard Kč, což by znamenalo přibližně čtyřprocentní nárůst ve srovnání s rokem 2005.
„Pro rok 2007 odhadujeme další nárůst útraty českých občanů za pobyty v zahraničí o zhruba pět procent. Důvodem k tomuto optimismu je stále posilující kurz koruny, stabilizace cen ropy ve světě (již ve druhé polovině roku 2006 řada leteckých společností snížila či zrušila palivové příplatky) a také stálý ekonomický růst ČR, který doprovází stoupající životní úroveň občanů České republiky,“ dodal mluvčí AČCKA. Tento optimistický scénář by podle něj mohly narušit snad jen mimořádné politické, ekonomické či bezpečnostní problémy ve světě.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.