Budvar se dohodl s odvěkým rivalem

9. 1. 2007 13:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Mezi odvěkými soupeři o značku Budvar to už tolik nejiskří: začínají společně ve Spojených státech prodávat pivo a první soudní spor ukončili smírem. To, že dochází k oteplení vztahů mezi Budějovickým Budvarem a Anheuser Buschem, naznačil už historický první známkoprávní smír týkající se obchodní značky Budweiser, který loni v dubnu uzavřely oba pivovary na Kypru. Na Kypru si Budvar vyjednal, že zde může pivo dál prodávat pod „českou“ značkou Budějovický Budvar a nápisem na etiketách Budweiser Budvar, National Corporation. To bylo dosud na územích s výsadním postavením Anheuseru nemyslitelné. Pivovary se rovněž dohodly, že nebudou navzájem požadovat náhradu škod a uhradí si náklady na právníky. Podle znalců odvětví tak manažeři Budvaru dohodou s Anheuser Buschem mimo jiné šikovně reagují na stagnaci produkce, která tento podnik patřící státu v posledních letech – s výjimkou loňského roku – provázela.
Americký pivovar začne nově prodávat budějovické pivo jako prémiovou značku na vlastním americkém trhu. Součástí dohody zatím není prodej amerického piva v Česku. Kromě lahví se rozšíří nabídka na americkém trhu o sudové budějovické pivo. Zástupci Budvaru tvrdí, že obchodní dohoda nemá nic společného s případnou privatizací doposud národního podniku.*

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.