Americká společnost AOL, divize Time Warner Inc., učinila nabídku na převzetí švédského specialisty na internetovou reklamu TradeDoubler za 900 milionů dolarů (19,3 miliardy Kč). AOL chce převzetím posílit své postavení na internetovém reklamním trhu v Evropě.
Představenstvo švédské firmy nabídku jednomyslně přijalo a doporučilo ji k přijetí akcionářům. Někteří akcionáři, v čele se švédským penzijním fondem Alecta, však nabídku odmítly jako příliš nízkou. Alecta vlastní více než deset procent akcií firmy TradeDoubler.
AOL oznámila, že nabídka na odkup akcií bude platná do 19. února. V současnosti již nabídku přijalo 20 procent akcionářů švédské firmy. Akvizice bude dokončena pouze pokud ji přijme minimálně 90 procent akcionářů.
TradeDoubler byl založen v roce 1999. Nyní má 334 zaměstnanců v 18 evropských zemích. Tržby společnosti v roce 2005 činily 117 milionů eur (3,25 miliardy Kč). AOL má divizi zaměřenou trh s internetovou reklamou v Evropě Advertising.com. Ta je aktivní v osmi evropských zemích, napsaly agentury AP a Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).