Airport Shopping 2025
TITULEK: Airport Shopping 2025
Švýcarský marketingový Gottlieb Duttweiler Institut zveřejnil na začátku roku v německém odborném tisku studii na téma nakupování na letištích. Jak se budou do budoucna letiště rozvíjet jakožto obchodní lokace v souvislosti s rostoucím a houstnoucím letovým provozem? Podle studie se letiště začnou proměňovat v podobný útvar jako města: budou se rozšiřovat paralelně s tím, jak bude třeba pokrýt všechny služby, které pasažéři na svých cestách vyžadují. V potaz bral institut také vlivy politické a demografické, které se podílejí na přeměně letištních hal a okolí. Výzkumníci předkládají čtyři alternativní scénáře: Technopolis, ChIndia, Stay-at-home a Grey Days. Na základě nich se podle studie dají odhadnout budoucí možnosti nákupů na letištích. Obecně platí, že by např. malá letiště měla provozovat obchody specializované na lokální značky, v případě těch největších pak bude zapotřebí pečlivá segmentace a rozdělení obchodní zóny na discounty a luxusní prodejny.