Whirlpool prodá značku Hoover
Americký výrobce domácích elektrospotřebičů Whirlpool prodal známou značku vysavačů Hoover hongkongské firmě Techtronic Industries za 107 milionů dolarů. Whirlpool získal značku, která se v některých zemích stala synonymem pro vysávání, v rámci letošního převzetí menšího amerického konkurenta Maytag.
Kdysi slavná značka, založená před 100 lety v Ohiu, v posledních letech chřadla, zanedbávala inovace a předběhli ji konkurenti. Její tržby vykazovaly sestupnou tendenci a její prodej zvažovala již firma Maytag. Tu letos Whirlpool koupil za 1,7 miliardy dolarů, čímž na pozici světové jedničky v domácích spotřebičích překonal švédský Electrolux.
Whirlpool se rozhodl zaměřit se na základní aktivity, tedy zejména pračky a ledničky. Firma Techtronic si od získaní Hooveru slibuje, že se jí bude hodit k řadě jejích vysavačových značek jako Devil, Regina nebo Vax. Firma uvedla, že hodlá do oživení značky investovat značné sumy.
“Hoover je značka z dražšího segmentu, a to je přesně to, kam hodláme v budoucnu směřovat,” řekl agentuře Reuters Joseph Galli, který v Techtronic vede divizi vysavačů a dalších produktů péče o podlahy. K budoucnosti závodů Hoover v Ohiu, Texasu a v Mexiku se nevyjádřil. Analytici předpokládají, že část produkce se přesune do levnějšího zámoří, protože Hoover především potřebuje snížit náklady.
Whirlpool v květnu po převzetí Maytagu dal najevo, že Hoover prodá, a zaměří se na základní produkci. Skupina již prodala divizi prodejních automatů Dixie-Narco a dceřiného výrobce mikrovlnných trub Amana a počítá s dalšími odprodeji vedlejších aktivit.