Wall Street Journal se zmenší
Americký list The Wall Street Journal se od ledna zmenší a výrazněji odliší tiskové vydání od své internetové verze. Běžné zprávy bude více přesouvat na webovou stránku a noviny budou klást důraz na analytické materiály, uvedla vydavatelská firma Dow Jones & Co.
Šířka stránky se zmenší o jeden ze šesti sloupců, což Dow Jonesu má ušetřit ročně 18 milionů dolarů. Wall Street Journal již přešel z dřívějšího velkého formátu na běžný evropský loni v říjnu a nové změny navazují na tento krok.
Prostor pro běžné zprávy se zmenší asi o deset procent. Podle manažerů listu to nebude znamenat menší pokrytí, ale spíše stručnější zprávy, založené více na zpravodajství sesterské agentury Dow Jones Newswire. Rutinní zprávy se během dne budou více objevovat na internetové stránce a firma si od toho slibuje, že čtenáře donutí pojímat tiskovou a internetovou verzi jako vzájemně se doplňující.
Krok WSJ odpovídá na změny v zájmu o denní tisk, zejména v USA. Americké publikum má tendenci rušit předplatné a ke sledování denního zpravodajství využívat stále více internetu. Náklady klesají všem novinám a příjmy z reklamy jsou v současnosti slabé. Náklad WSJ klesl za pololetí do 30. září meziročně o 1,9 procenta.
Již před rokem WSJ změnil typografii a zvýraznil titulky, aby udržel staré a přilákal nové čtenáře, a nyní v tomto trendu pokračuje. “Patří mezi ty noviny, co se snaží inovovat. Stále méně jsou vydavatelem tisku a stále více sázejí na nabídku obsahu,” komentoval změny ve WSJ analytik Edward Atorino z firmy Benchmark Co.