Výdaje za reklamu stoupnou o 5,4 %
Celosvětové výdaje za reklamu v příštím roce podle odhadu stoupnou o 5,4 procenta. To je nad průměrem za posledních deset let, který činil 5,1 procenta. Zájem bude hlavně o internetovou reklamu, vyplývá ze zprávy mediální agentury ZenithOptimedia.
Výdaje za internetovou reklamu se příští rok zvýší o 28,2 procenta. Výdaje za reklamu v dalších médiích pravděpodobně vzrostou o 3,9 procenta.
Přesun reklamy na internet je v posledních několika letech nejžhavějším trendem v odvětví. Za letošní rok by výdaje za internetovou reklamu měly stoupnout o 31 procent. Tento přesun však přichází na úkor ostatních médií, jako novin a časopisů, kde naopak tempo růstu výdajů klesá.
Podle ZenithOptimedia má internetová reklama obrovský potenciál k dalšímu růstu. Její podíl na celkových výdajích za reklamu by tak mohl do roku 2009 stoupnout z letošních 5,8 procenta na 8,6 procenta.
Agentura ZenithOptimedia dodala, že i v dalších letech se bude celkový růst výdajů na reklamu pohybovat nad průměrem za posledních deset let. V roce 2007 se mají celkové výdaje na reklamu zvýšit o 5,4 procenta a o rok později o 5,8 procenta. V roce 2009 by měly stoupnout o 5,3 procenta, napsala agentura Reuters.