Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Většina mléčných výrobků v řetězcích je dle průzkumu z ČR

Redakce MAM20. 12. 2006

Zhruba tři čtvrtiny mléčných výrobků na pultech řetězců jsou českého původu, uvedli zástupci Agrární komory s odkazem na průzkum, který zpracovala Vysoká škola evropských a regionálních studií v Českých Budějovicích. Podíl českých výrobků je vyšší, než komora očekávala. Výrazné rozdíly jsou ale mezi jednotlivými druhy mléčných výrobků i mezi jednotlivými řetězci.
V Českých Budějovicích se také uskutečnil sběr dat, a to koncem listopadu v řetězcích Terno, Kaufland, Interspar, Delvita, Billa, Albert, Lidl, Tesco Stores, Globus a Penny market. Přes zaměření průzkumu na jedno město komora výsledky považuje za reprezentativní. Řetězce mají podle prezidenta AK Jana Veleby jednotnou logistiku a “dělají to všude stejně.” Průzkum nezahrnoval výrobky privátních značek řetězců.
Z výsledků plyne, že v nabídce řetězců je v průměru přes 90 procent pomazánkových másel a kysaných mléčných výrobků z české produkce. Kolem 90 procent je také podíl domácích mlék, podmáslí, syrovátkových a zahuštěných produktů. Mezi 80 a 90 procenty se pohybují másla, smetany a tvarohy z tuzemska. Nižší podíl na pultech vykazují domácí jogurty – 73,4 procenta. U sýrů je to něco přes 60 procent. Pouze zhruba poloviční zastoupení mají sušené mléčné produkty českého původu.
Nejvyšší podíly domácích mléčných produktů z celkové nabídky vykazují podle průzkumu Albert (80,7 procenta), Delvita (78,3) a Kaufland (77,9 procenta). I v dalších řetězcích je to přes 70 procent, kromě Lidlu. Tam vyšlo zastoupení výrobků domácí provenience jen 47procentní.
Měřeno sortimentem, nejvíce zahraničních mléčných výrobků na pultech řetězců dle průzkumu pochází z Německa. Následuje Slovensko, Polsko a Rakousko.
Šetření mezi spotřebiteli podle Agrární komory také ukazují, že v posledních letech stoupá podíl těch, které neovlivňuje při nákupu potravin země původu. Loni to bylo 74 procent dotázaných. České produkty preferovalo 24 procent respondentů a zahraniční zboží dvě procenta.
Agrární komora chce v lednu pokračovat dalším průzkumem zaměřeným na červené maso.

×

Britové prý nakoupí kolem 30 milionů kusů elektroniky za půl roku

Starší článek

STV dostala další pokuty za přerušování SuperStar reklamou

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více