Vánočním dárkem jsou stále častěji poukázky

1. 12. 2006 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Stále více Čechů si neláme hlavu s výběrem vánočních dárků a svým blízkým kupuje poukázky, které lidé mohou hned po Vánocích v prodejnách vyměnit za dárek podle svých představ. Obchodníci v závěru roku hlásí rostoucí prodej dárkových šeků, jejichž nominální hodnota se může vyšplhat až na několik tisíc korun. V západní Evropě jsou tyto poukázky velmi populární.
Dárkové poukázky v hodnotě 100 a 500 korun nabízí například společnost Ahold, která v Česku provozuje síť bezmála 300 hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert. „Dárkové poukázky prodáváme během celého roku, o Vánocích ale zájem o tyto šeky roste,“ řekla mluvčí Ahold Czech Republic Kateřina Pecinová.
V prodejnách se spotřební elektronikou Datart si lidé mohou pořídit poukázky v hodnotě až 10 tisíc korun. „Dárkové poukázky se nám velice osvědčily. Zákazníci o ně projevují zájem po celý rok, nicméně zvýšenou poptávku samozřejmě zaznamenáváme nyní, v období předvánočních nákupů,“ řekl ČTK výkonný ředitel společnosti Datart International Pavel Sláma.
V prodejnách Datart jsou podle něj nejvíce oblíbené poukázky v hodnotě 500 korun. „Se zvyšujícími se nároky na komfort domácností a vyšší životní úroveň ale roste i poptávka po poukázkách ve vyšší hodnotě,“ poznamenal Sláma.
V předvánočním období dárkové šeky podle Pecinové nakupuje také stále více českých firem. „Mnoho společností si je pořizuje jako firemní dárek pro své zaměstnance. Je to díky velkému počtu prodejen, ve kterých je může obdarovaný použít,“ podotkla Pecinová.
Společnost Datart nabízí speciální dárkové poukázky pro podnikatele, kteří si na ně mohou nechat vytisknout své firemní logo. „Mohou je tedy využít i jako drobné propagační předměty. V předvánočním období jsou však využívány především jako dárek pro zaměstnance daných firem,“ uvedl Sláma.
Podle předvánočního průzkumu poradenské a auditorské společnosti Deloitte si dospělí Evropané jako vánoční dárek nejčastěji přejí právě poukázky na nákup zboží. „Tento fenomén se šíří Evropou velmi rychle, a nejen tam. V USA například je poukázka na dárek podle vlastního výběru nejrozšířenějším přáním i dárkem číslo jedna řadu let,“ uvedla společnost Deloitte.
Nejoblíbenější jsou dárkové poukázky ve Velké Británii, kde si je k Vánocům přeje dostat 49 procent účastníků tohoto průzkumu a 58 procent britských respondentů poukázkou skutečně někoho obdaruje.
Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Průměrná čtyřčlenná rodina podle průzkumu společnosti Factum Invenio celkem na Vánoce utratí 14 336 korun.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.