Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vánočním dárkem jsou stále častěji poukázky

Redakce MAM1. 12. 2006

Stále více Čechů si neláme hlavu s výběrem vánočních dárků a svým blízkým kupuje poukázky, které lidé mohou hned po Vánocích v prodejnách vyměnit za dárek podle svých představ. Obchodníci v závěru roku hlásí rostoucí prodej dárkových šeků, jejichž nominální hodnota se může vyšplhat až na několik tisíc korun. V západní Evropě jsou tyto poukázky velmi populární.
Dárkové poukázky v hodnotě 100 a 500 korun nabízí například společnost Ahold, která v Česku provozuje síť bezmála 300 hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert. “Dárkové poukázky prodáváme během celého roku, o Vánocích ale zájem o tyto šeky roste,” řekla mluvčí Ahold Czech Republic Kateřina Pecinová.
V prodejnách se spotřební elektronikou Datart si lidé mohou pořídit poukázky v hodnotě až 10 tisíc korun. “Dárkové poukázky se nám velice osvědčily. Zákazníci o ně projevují zájem po celý rok, nicméně zvýšenou poptávku samozřejmě zaznamenáváme nyní, v období předvánočních nákupů,” řekl ČTK výkonný ředitel společnosti Datart International Pavel Sláma.
V prodejnách Datart jsou podle něj nejvíce oblíbené poukázky v hodnotě 500 korun. “Se zvyšujícími se nároky na komfort domácností a vyšší životní úroveň ale roste i poptávka po poukázkách ve vyšší hodnotě,” poznamenal Sláma.
V předvánočním období dárkové šeky podle Pecinové nakupuje také stále více českých firem. “Mnoho společností si je pořizuje jako firemní dárek pro své zaměstnance. Je to díky velkému počtu prodejen, ve kterých je může obdarovaný použít,” podotkla Pecinová.
Společnost Datart nabízí speciální dárkové poukázky pro podnikatele, kteří si na ně mohou nechat vytisknout své firemní logo. “Mohou je tedy využít i jako drobné propagační předměty. V předvánočním období jsou však využívány především jako dárek pro zaměstnance daných firem,” uvedl Sláma.
Podle předvánočního průzkumu poradenské a auditorské společnosti Deloitte si dospělí Evropané jako vánoční dárek nejčastěji přejí právě poukázky na nákup zboží. “Tento fenomén se šíří Evropou velmi rychle, a nejen tam. V USA například je poukázka na dárek podle vlastního výběru nejrozšířenějším přáním i dárkem číslo jedna řadu let,” uvedla společnost Deloitte.
Nejoblíbenější jsou dárkové poukázky ve Velké Británii, kde si je k Vánocům přeje dostat 49 procent účastníků tohoto průzkumu a 58 procent britských respondentů poukázkou skutečně někoho obdaruje.
Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Průměrná čtyřčlenná rodina podle průzkumu společnosti Factum Invenio celkem na Vánoce utratí 14 336 korun.

×

Krainová na ministerstvu končí

Starší článek

Prodeje pirátského softwaru rostou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více