Ullrich si údajně nechával platit za rozhovory pro ARD

18. 12. 2006 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německý cyklista Jan Ullrich si údajně v minulosti nechával platit za to, že poskytoval televizi ARD exkluzivní rozhovory či vystupoval v jejich pořadech jako host. Veřejnoprávní stanice nyní čelí vyšetřování kvůli obvinění, že na tyto účely nelegálně užívala peníze ze svého rozpočtu. Ten je tvořen z příspěvků daňových poplatníků.
Informace o tom, že ARD platila bývalému vítězovi Tour de France a dalším osobnostem v letech 1999 až 2006 za rozhovory stovky tisíc eur, se dostala na veřejnost už v září. V Německu kauza vyprovokovala diskuzi o novinářské etice.
Hamburský státní zástupce Rüdiger Bagger řekl listu Frankfurter Allgemeine Zeitung, že podnět k vyšetřování kvůli zneužití veřejných financí podala nejmenovaná soukromá osoba. Podezření se týká dvou mužů z vedení ARD Jobsta Ploga a Thomase Grubera.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.