Německý cyklista Jan Ullrich si údajně v minulosti nechával platit za to, že poskytoval televizi ARD exkluzivní rozhovory či vystupoval v jejich pořadech jako host. Veřejnoprávní stanice nyní čelí vyšetřování kvůli obvinění, že na tyto účely nelegálně užívala peníze ze svého rozpočtu. Ten je tvořen z příspěvků daňových poplatníků.
Informace o tom, že ARD platila bývalému vítězovi Tour de France a dalším osobnostem v letech 1999 až 2006 za rozhovory stovky tisíc eur, se dostala na veřejnost už v září. V Německu kauza vyprovokovala diskuzi o novinářské etice.
Hamburský státní zástupce Rüdiger Bagger řekl listu Frankfurter Allgemeine Zeitung, že podnět k vyšetřování kvůli zneužití veřejných financí podala nejmenovaná soukromá osoba. Podezření se týká dvou mužů z vedení ARD Jobsta Ploga a Thomase Grubera.
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.