Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Tesco uvažuje o zavedení samoobslužných pokladen

Redakce MAM12. 12. 2006

V českých obchodech možná již brzy začnou fungovat první samoobslužné pokladny, ve kterých si zákazníci budou moci nechat nákup spočítat automatem a poté útratu zaplatí kartou nebo hotovostí.
V českých obchodech možná již brzy začnou fungovat první samoobslužné pokladny, ve kterých si zákazníci budou moci nechat nákup spočítat automatem a poté útratu zaplatí kartou nebo hotovostí. O zavedení pokladen bez lidské obsluhy uvažuje společnost Tesco Stores ČR, která v Česku provozuje síť šesti obchodních domů, 47 hypermarketů a 33 supermarketů. Mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková řekla, že termín zavedení zkušebního provozu samoobslužných pokladen v Česku sice zatím nebyl pevně stanoven, Tesco již ale začalo pracovat na přípravě technického řešení tohoto projektu. “Zajišťujeme například dodavatele této technologie či její napojení na náš systém,” uvedla. Tesco má v plánu automatickou pokladnu nejprve otestovat v jednom obchodě a poté rozhodne, zda tuto službu rozšíří i do ostatních prodejen v ČR. V Británii má Tesco samoobslužné pokladny již v několika stovkách obchodů a podle Matouškové se osvědčily. Snižují totiž náklady na platy prodavačů a zároveň urychlují odbavení zákazníků. “V oblibě je v Británii mají například studenti či důchodci, kteří mají více času a chtějí si v klidu sami nákup namarkovat,” uvedla Matoušková, podle které jsou ale samoobslužné pokladny zatím pouze doplňkovou službou a ani v britských obchodech nenahrazují klasické pokladny, u nichž sedí prodavačky. Princip samoobslužných pokladen je podle Matouškové jednoduchý. Do paměti pokladny je totiž zanesena hmotnost veškerého nabízeného zboží. Když zákazník zakoupené výrobky pomocí čárového kódu namarkuje, tak automatická pokladna zkontroluje, zda výsledná hmotnost nákupu vloženého do tašky odpovídá údaji v paměti. Tesco se neobává, že by se lidé pokoušeli samoobslužné prodejny obelstít a vynášeli si z obchodu nezaplacené zboží. “Tento systém je dostatečně propracovaný a v Británii s tím problémy nemáme,” uvedla Matoušková, podle které stačí, když pracovníci obchodu provádí pouze namátkové kontroly provozu samoobslužných pokladen.
O zavedení automatických pokladen v Česku zatím neuvažuje obchodní řetězec Ahold, který provozuje síť 300 supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. “Naše sesterská společnost ve Spojených státech ale tuto novou technologii již zavedla a osvědčila se. V Evropě je systém samoobslužných pokladen teprve ve vývoji,” řekla ČTK Kateřina Pecinová ze společnosti Ahold Czech Republic.

×

Interspar přestal dávat igelitky zdarma, Ahold je možná nabídne

Starší článek

Online hry v tuzemsku denně hraje asi 350 000 lidí

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více