Téměř pětina firem není spokojena s prací agentur

6. 12. 2006 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Téměř pětina manažerů (17 procent) není spokojena se svou spolupracující komunikační nebo marketingovou agenturou. Polovina manažerů je se spoluprací s agenturami spokojena, ale míní, že občas nedokážou splnit jejich požadavky. Hlavním důvodem pro výběr agentury přitom není její velikost, renomé či získaná ocenění, ale její předchozí zkušenost s podobnými projekty a osobní doporučení. Vyplývá to z průzkumu mezi stovkou manažerů českých firem, jehož výsledky ČTK poskytla agentura Advertures.
Výzkum podle Ondřeje Drábka z Advertures potvrdil, že navzdory pevně daným smlouvám může konečné hodnocení spolupráce ovlivnit osobní vztah zástupce agentury a manažera na straně zákazníka. Dvě pětiny všech manažerů zohledňují subjektivní hodnocení, v případě velkých firem je to dokonce téměř polovina, uvedl.
„Klienti podle průzkumu očekávají, že agentury projeví trochu víc sebevědomí a začnou se chovat samostatně a nabízet jim i řešení, o kterých původně zadavatel neuvažoval,“ uvedl výkonný ředitel agentury Peter Hameister.
Co se týče motivace vybrat si ke spolupráci danou agenturu, podle oslovených manažerů z 91 procent je to její předchozí zkušenost s podobnými projekty. O šest procent méně vedoucích pracovníků si cení osobního doporučení, 81 manažerů ze sta oceňuje i reference agentury. Naopak velikost agentury hraje roli jen u 23 procent manažerů, u ocenění získaných agenturou je to o 14 procent více.
Nejčastěji si oslovené firmy najímají agenturu kvůli reklamě (77 procent), podpoře prodeje (54 procent), online marketingu na internetu (53 procent) a PR aktivitám (44 procent).
Průzkum pro Advertures uskutečnila společnost Tambor. Telefonicky odpovídala stovka manažerů českých firem, průzkum se konal mezi 20. a 27. říjnem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.