T-Mobile si na parohy od Vodafone stěžoval u Rady pro reklamu
Mobilní operátor T-Mobile podal Radě pro reklamu stížnost na reklamní kampaň, při níž společnost Vodafone umístila na billboardy a budky konkurence sobí parohy. Firma zároveň zvažuje další právní kroky a bude požadovat náhradu škody, řekla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Právní kroky zvažuje i další operátor Telefónica O2.
“Poslední reklamní aktivity Vodafone nemají na českém trhu obdoby, hrubě poškozují práva T-Mobile a lze je kvalifikovat jako nekalosoutěžní jednání. Zdůvodnění této aktivity, že cílem je upozornit veřejnost na fakt, že konkurence využívá různých marketingových triků k tomu, aby přilákala nové zákazníky, je nekonkrétní a zavádějící,” dodala Kemrová.
Rada pro reklamu se podle výkonného ředitele Pavla Kurýla bude stížností zabývat na nejbližším zasedání arbitrážní komise zřejmě příští týden. Zatím si vyžádala stanovisko od Vodafonu a shání podklady pro své rozhodnutí. “Ta reklamní kampaň je velmi diskutabilní,” uvedl Kurýl s tím, že případné odborné posouzení a následný verdikt může vydávat jen arbitrážní komise. Verdikt má však jen formu doporučení a není pro firmu závazný.
Podle odborníků, které oslovil deník Hospodářské noviny, není případná žaloba T-Mobile bez šance na úspěch. “Konkurenti Vodafonu mají určitě šanci uspět v právním řízení. Je ale nutné udělat hlubší rešerši toho, jaké zákony Vodafone porušil. Obecně lze však říci, že se jedná o klamavou reklamu,” uvedl pro HN Petr Holec z advokátní kanceláře Holec, Zuska & Partneři.
Vodafonem najatá firma v minulých dnech umístila na reklamní plochy konkurence sobí parohy. Parohy navazují na kampaň Vodafonu s falešnými soby a mají upozornit na marketingové triky, kterými konkurence láká nové zákazníky.