Sobí parohy Vodafonu rozčílily konkurenci
Nejnovější guerillová reklamní kampaň společnosti Vodafone, při které ověsila billboardy a telefonní budky konkurentů sobími parohy, bude mít právní dohru.
“Zmíněnou reklamu považujeme za poškození naší reklamní kampaně,” říká Martina Kemrová, tisková mluvčí T-Mobilu. Společnost bude nyní po Vodafonu žádat nejenom zjednání okamžité nápravy – tedy odstranění parohů, ale i patřičnou kompenzaci.
“Vodafone navíc nedodržel základní požadavky reklamy uvedené v Kodexu reklamy, což by se u tak velkého reklamního zadavatele stávat nemělo. Zvažujeme proto další právní kroky, jak této formě konkurenčního boje bránit,” dodává Kemrová.
Podle právníků, které Hospodářské noviny oslovily, není případná žaloba T-Mobilu na konkurenta bez šance na úspěch. Vodafone se podle nich dopustil “nekalosoutěžního” jednání.
“Konkurenti Vodafonu mají určitě šanci uspět v právním řízení. Je ale nutné udělat hlubší rešerži toho, jaké zákony Vodafone porušil. Obecně lze však říct, že se jedná i o klamavou reklamu,” říká Petr Holec z advokátní kanceláře Holec, Zuska & Partneři.
Hlubší zkoumání “parohaté” kampaně nyní provádějí také právníci dalšího poškozeného operátora, Telefóniky O2.
“Celou situací se zabývá naše právní oddělení a příslušné právní kroky k zastavení neoprávněných aktivit konkurence budou následovat,” potvrzuje Martin Žabka, mluvčí Telefóniky O2.
Ani žaloby však podle reklamních odborníků kampani neuškodí. Reklama lidi zaujala a pobavila a Vodafone z ní i díky médiím, která o ní referovala, vytěžil maximum možného.
Také proto je postoj operátora k připravovaným žalobám konkurence poměrně strohý. “Co se žalob týče, jsou na uvážení konkurence. Naší strategií je, aby zákazník přesně věděl, za co platí,” říká pouze Jakub Hrabovský, tiskový mluvčí Vodafonu.
Hospodářské noviny, 6.12. 2006, autor: (zul)