Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Slabý dolar láká Evropany za nákupy do USA

Redakce MAM11. 12. 2006

Vánoční turistika v New Yorku je spojená především s nakupováním. A zejména nyní, kdy dolar vůči euru a britské libře zaznamenává výrazná minima, se z něj pro Evropany stává obchodní ráj.
Téměř dva dolary za libru a čtyři dolary za tři eura a k tomu slevy nebo jiné výhody takřka v každém obchodě přilákají letos před Vánoci do New Yorku prý až 7,3 milionu zahraničních návštěvníků, tedy o 2,5 milionu více než loni.
Značná část jich bude z Británie, a to i navzdory povinnosti, že musejí při návratu zakoupené zboží nad 300 dolarů (asi 6200 korun) proclít a dodatečně zdanit, což ho může o 20 procent prodražit. Po 20 letech se obrátila karta – v roce 1985, kdy libra spadla na 1,5 dolaru, jezdili Američané za nákupy do Londýna.
Zájem o nákupní výlety přes oceán potvrzují i letecké společnosti. Například Virgin Atlantic Airways v porovnání s loňskem hlásí až o 20 procent vyšší rezervace z Londýna do New Yorku.
Zahraniční zákazníky američtí obchodníci vítají, protože místní spotřebitelé zatím ještě s masivním předvánočním utrácením váhají a stále čekají na výraznější slevy, uvádějí agentury pro průzkum trhu. Podle posledního listopadového týdne, který bývá jedním z indikátorů maloobchodních nálad v USA, je letošní růst nákupů s hodnotou 3,1 procenta proti loňsku nejhorším výsledkem za poslední čtyři roky.
Výhodný kurz posledních týdnů vede Evropany také k novému způsobu nákupů. Zboží si vyberou v některém z amerických internetových obchodních domů a zaplatí evropskou platební kartou, tedy výhodnými eury nebo librami. Aby předešli placení cla a daní a aby využili výhodných nabídek určených zpravidla jen pro místní zákazníky, nechají si nákup poslat na adresu amerických příbuzných nebo známých. A při výletu za oceán si ho pak už jen v klidu vyzvednou.

×

Billboardy budou řidiče v Jihlavě vyzývat k pomalejší jízdě

Starší článek

Průzkum: Slováky na Vánoce nejvíc potěší oblečení, knihy a parfémy

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více