Škoda Auto je nejúspěšnější česká značka
TITULEK: Škoda Auto je nejúspěšnější česká značka
Komunikační skupina Mather realizovala mezi marketingovými řediteli významných českých firem průzkum o tradičních českých značkách. Oslovení spontánně zařadili mezi 5 nejúspěšnějších českých značek: Škodu Auto (72 %), Kofolu (72 %), Pilsner Urquell (36 %), Baťu (32 %) a Budweiser Budvar (28 %). S nápovědou se kromě prvního místa pořadí značek mírně pozměnilo: Škoda Auto (91 %), Pilsner Urquell (70 %), Budweiser Budvar (34 %), Baťa (32 %) a Kofola (15 %). Jako prvních pět značek, které si zaslouží se znovu prosadit, respondenti spontánně jmenovali Tatru, Jawu, Botas, Pedro a Teslu, s nápovědou pak Alpu, Vineu, Favorit, Pragu a Pedro. Většina dotázaných uvedla jako rozhodující faktor pro úspěch značky dobrý marketing (85 %), dále dobrou kvalitu (66 %) a tradici (51 %). Cenová dostupnost, která byla dříve uváděna jako významný faktor, má podle marketingových pracovníků nyní vliv pouze z necelé čtvrtiny.