Seznam.cz spustí reklamní službu Sklik příští rok
Největší tuzemský internetový portál Seznam.cz začne na začátku příštího roku nabízet v běžném komerčním provozu svou reklamní službu Sklik. Službu firma již několik měsíců testuje a dosud se na ní zaregistrovalo 6000 inzerentů, uvedla společnost v tiskové zprávě.
Inzeráty Skliku se po zadání klíčového slova do nejpoužívanějšího českého vyhledávače zobrazují na všech stránkách výsledků vyhledávání Seznamu. Oproti jiným formám reklamy oslovují inzeráty Skliku uživatele podle toho, co zrovna hledá.
Inzerenti pak platí za každé kliknutí na svůj reklamní odkaz. Minimální cena za jeden klik je 20 haléřů. Na ty inzeráty, které jsou pro hledající uživatele zajímavé, se kliká častěji, a tím se ve výsledku vyhledávání automaticky posouvají nahoru. Nezajímavé inzeráty, na které nikdo nekliká, se naopak postupně vypínají.
S reklamou na internetu založenou na platbách za jednotlivá kliknutí přichází na český trh i americký vyhledávač Google. Ten v rámci služby AdSense uživatelům nabízí příjem za umístění tematické reklamy na jejich stránky nebo k výsledkům vyhledávání a naopak inzerentům, že mohou cílenou reklamu prostřednictvím systému zadávat.
Roční objem příjmů z reklamy založené na kliknutí uživatele se odhaduje na 150 milionů korun.