Ruský novinář nařčený ze špionáže žádá po MfD 100 000 korun

6. 12. 2006 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ruský novinář Leonid Sviridov žádá po českém deníku Mladá fronta Dnes (MfD) odškodnění 100.000 korun a otištění dopisu šéfredaktorky své agentury Ria Novosti Světlany Mironjukové. Na svých internetových stránkách to oznámila ruská agentura. Peníze od novin chce Sviridov věnovat nadaci Vize ´97 Václava a Dagmar Havlových. MfD v září s odvoláním na „dobře informovaného diplomata“ označila Sviridova za ruského špiona. Reakci deníku ČTK zjišťuje.
Poté, co Sviridov nedostal české vízum, ruská strana údajně jako odvetu neprodloužila akreditaci moskevskému zpravodaji České televize Janu Moláčkovi. Sviridov už před časem v rozhovoru pro ČTK nařčení ze spolupráce s tajnou službou odmítl. Podle internetových stránek Ria Novosti požadovala agentura nejprve, aby MfD otiskla dopis, ve kterém šéfredaktorka bránila čest svého zaměstnance.
Nyní se slovenský advokát Ján Čarnogurský, který ruského novináře zastupuje, obrátil na deník znovu. Opět žádá otištění dopisu a navíc i stotisícovou kompenzaci. „Pokud český deník odmítne splnit naši poslední prosbu, jsem zplnomocněn se jménem svého klienta obrátit na soud,“ řekl RIA Novosti Čarnogurský.
Mironjuková v dopise napsala, že agentura se cítí článkem o svém zaměstnanci poškozena. „Naše agentura a profesionální novinář Leonid Sviridov se žádných ‚her‘ – špionských ani politických – neúčastnili a účastnit nehodlají,“ uvádí se v textu, který v polovině října publikoval ruský deník Rossijskaja gazeta. Podobná obvinění vrhají podle šéfredaktorky stín nejen na dobré jméno ruského novináře, ale i na profesionální pověst ruské agentury.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.