Respekt změní svou podobu o několik měsíců později

7. 12. 2006 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zpravodajský týdeník Respekt změní svou podobu později, než se dosud předpokládalo, a to o několik měsíců. informoval o tom mediální zástupce vydavatele, společnosti R-Presse, Vladimír Bystrov s tím, že posun změn souvisí mimo jiné i s nástupem nového šéfredaktora Respektu Martina Šimečky.
Dřívější ředitel pro strategii R-Presse Miloš Čermák původně předpokládal, že týdeník změní svou podobu včetně grafiky k začátku nového roku. Změnami týdeník prochází v souvislosti s příchodem nového investora, finančníka Zdeňka Bakaly, který by měl podle dostupných informací získat ve vydavatelství většinový podíl.
„Změny byly odloženy i proto, že do nich bude promítnut názor a představy nového šéfredaktora,“ řekl dnes ČTK Bystrov s tím, že zpoždění lze počítat v řádu jednotek měsíců. Martin Šimečka, letitý šéfredaktor slovenského deníku Sme, se vedení redakce chopil na začátku prosince. Jeho zástupci se stali dosavadní šéfredaktor Marek Švehla a Erik Tabery.
„Jako šéfredaktor Respektu mám v úmyslu především posílit funkci a smysl této instituce a jakékoli změny, včetně grafické, dělat jen v souladu s tímto úmyslem. Jsem hluboce přesvědčen, že se to podaří,“ uvedl Šimečka v editorialu aktuálního čísla Respektu.
Další personální změnou je přesun dosavadního ředitele pro strategii Miloše Čermáka na jinou pozici, mimo vydavatelství R-Presse. Čermák přišel v červnu s cílem vymyslet novou podobu týdeníku tak, aby byl více atraktivnější pro čtenáře i inzerenty, což byla i jedna z představ nového investora, finančníka Bakaly. „Bude mít na starosti jiné projekty v (Bakalově) skupině RPG, které souvisí s online publikováním a s internetem,“ uvedl Bystrov.
Čermákovo působení po jeho příchodu vyvolalo spory v redakci, které dospěly až k pohrůžce odchodu většiny členů redakce z Respektu. Výsledkem urovnání sporů je mimo jiné právě i nástup nového šéfredaktora Šimečky, na kterém se redakce shodla s dosavadním většinovým majitelem Respektu, senátorem Karlem Schwarzenbergem.
Bystrov uvedl, že funkce Čermáka nyní není obsazena. Pravomoce vyplývající z této pozice zřejmě přejdou pod nově zřízenou pozici generálního ředitele pro strategické a ekonomické řízení Respektu, kterého nyní R-Presse hledá pomocí inzerátu. Zájemci se mohou hlásit do 15. prosince.
Respekt loni hospodařil se ztrátou 3,7 milionu korun, což ve srovnání s rokem 2004 představuje snížení ztráty zhruba o čtvrt milionu korun. Podle dostupných údajů tak vydavatel Respektu hospodařil se ztrátou čtvrtý rok po sobě. Ztrátové hospodaření je zřejmě důvodem změn, které Respekt v nadcházející době čekají.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.