Rekordní vánoční tržby na webu čekají Německo, Francie a Británie

7. 12. 2006 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Německo, Francie a Británie o letošních Vánocích očekávají v internetových obchodech rekordní tržby. Pro obchodníky je tak internetový prodej jednou z mála oblastí, která jim v jinak nepříznivém výhledu přináší útěchu, napsala agentura Reuters.
„Internet expanduje na úkor obchodů na hlavních třídách,“ říká ředitel londýnské agentury Interactive Media in Retail Group (IMRG), která internetový prodej sleduje. „Báchorka, že se prodej na internetu nerozběhne, protože si lidé potřebují čichnout k ovoci a sáhnout si na svetr, prostě není pravdivá,“ dodal.
Předpokládá se, že v pomyslných pokladnách britských internetových obchodů bude na konci prosince 3,6 miliardy liber, tedy téměř 150 miliard Kč. Jen za minulé pondělí, kdy vánoční prodej tradičně začal, Britové na internetu utratili přes 180 milionů liber. Proti minulému roku je to dvojnásobek, uvádí IMRG.
Ve Francii se internetový prodej za minulý týden zvýšil o 79 procent. Čtvrtina kupujících přitom navštívila stránky maloobchodního gigantu PPR, jehož nabídka sahá od zábavy přes elektroniku po luxusní zboží Gucci.
V Německu se obchod podle agentury comScore Networks zvýšil za poslední týden proti předvánočnímu období o 63 procent. Na adrese web.de se kupující sháněli například po kosmetice či hudebních přehrávačích iPod.
S rostoucími tržbami internetového prodeje mnoho tradičních obchodů sráží ceny dolů, aby nalákaly zákazníky. Maloobchodní tržby v eurozóně v říjnu vzrostly o 1,1 procenta, což bylo méně, než se očekávalo, a zářijový růst revidovali statistici toto úterý dolů. Potvrdilo se tak, že spotřebitelské výdaje zůstávají slabou stránkou ekonomiky.
Manažeři internetových firem uvádějí, že jejich podnikání pomáhají rostoucí ceny domů, vyšší úrokové sazby a daně. Vedle toho přitahují zákazníky k internetu nižší ceny spolu s obavami, kolik jim na vánoční dárky po všech nutných platbách zbude.
Svou roli hraje i pohodlí při nákupu z domácího počítače. Tento měsíc ukázala jedna z anket, že 85 procent Britů raději klikne na okénko na monitoru, než by se tlačili mezi davy v prodejnách, napsala agentura.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení