Rekordní nákupy na internetu
Británie v pondělí zažila patrně rekord v předvánočních internetových nákupech. Dosáhly za tento den podle odborného odhadu 180 milionů liber (7,5 miliardy korun). Na druhé straně, v klasických kamenných obchodech zatím nejsou spokojeni, protože listopad přinesl jen minimální růst prodeje.
Loni vyvrcholily internetové nákupy 12. prosince, kdy dosáhly 131 milionů liber. Mnoho lidí však dárek nedostalo včas pod stromeček, takže se letos rozhodli nakupovat o něco dříve. Pondělí je klíčové proto, že následuje po rodinných poradách o Vánocích během víkendu.
Letos nakupovalo během “internetového pondělí” asi 25 milionů Britů. Špičkou bylo období polední přestávky mezi 13. a 14. hodinou.
Celkově podle odhadu společnosti Interactive Media in Retail Group (IMRG) utratí Britové za vánoční dárky na internetu asi sedm miliard liber. Loni to bylo pět miliard. “Faktem je, že na internetu můžete nakupovat čtyřikrát rychleji než v obchodě na ulici a ještě ušetříte,” řekl o tom ředitel IMRG James Roper.
To může být jedním z důvodů, proč sdružení maloobchodu British Retail Consortium (BRC) oznámilo, že listopad byl v obchodech slabý. Obchodníci museli sahat ke značným slevám, které jsou podle BRC větší než loni. Týkají se hlavně sezonního oblečení, protože i v Británii pokračuje teplé počasí.
Vánoční prodej při tom představuje u některých obchodů asi 60 procent celoročního obratu. Jedním z pokusů, kterými obchodníci zkoušejí vyvolat větší zájem, bylo i rozhodnutí minulý týden uzavřít londýnskou Regent Street a Oxford Street pro veškerou dopravu. První reakce obchodníků byly pozitivní a uvádějí, že zaznamenali podstatné zvýšení prodeje.