Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rádi budeme pokrývat i to, co Česká pošta nechce

Redakce MAM18. 12. 2006


Jak probíhal rebranding?
První změna proběhla na konci dubna. Naše brandy v jednotlivých evropských zemích jsme přejmenovali na TNT Post. Převzali jsme brand z expresní činnosti a završili jsme celosvětový rebranding holandské pošty. Původně jsme se měli jmenovat TPG Post, ale z výzkumu nám vyšlo, že TNT je mnohem lepší značka, lépe zapamatovatelná, ve světě známější. Tudíž se i společnost ADM v ČR přejmenovala na TNT Post ČR. Zůstaly nám dvě hlavní brandové linie TNT Post a TNT Express.
Všichni jste nyní sladění v oranžové…
Je to velice dobrá barva, navíc holandská, a značka je lépe komunikovatelná.
Jak jste tyto změny komunikovali?
Komunikační linie směřovala zejména k PR. Pochopitelně proběhla i tisková inzerce a direct maily.
To vám zprostředkoval Dimar?
Částečně jsme komunikovali přes Dimar a částečně nám pomáhala reklamní agentura Young & Rubicam, kterou jsme si najali na lay-out a architekturu brandu. PR pro nás připravovala společnost Genius media. Tu bych zmínil na prvním místě, protože převážná část šla právě přes PR a tuto komunikaci. Dimar přispěl svým dílem v oblasti one2one komunikace.
Jaké náklady jste do komunikace investovali?
40 % podílu činil rebranding a 60 % adresná komunikace. Nebylo to monstrózní, jako tomu je u společností typu Telefónicy O2. To si nemůžeme dovolit, jako pošta přece jen teprve vstupujeme na adresný trh.
Vyhodnocovali jste si tyto aktivity?
Pro nás byl úspěch dán tím, že jsme po tiskové konferenci, vlně PR a inzerce zaznamenali přísun poptávek, kde se podniky, ale i státní instituce zajímaly o naše služby a minimálně s námi chtěli navázat komunikaci. Také skutečnost, že otevření poštovního trhu je namístě, se začala komunikovat teprve po našem vstupu do adresných zásilek. Myslím si, že jsme to způsobili my.
Jak značku TNT komunikujete?
Profilujeme se jako druhý poštovní operátor. Náš hlavní claim je: Náš byznys je doručovat ten váš. Chceme být pošta pro byznys.
Jak se vám daří konkurovat České poště v oblasti adresných zásilek nad 50 g?
TNT Post přišla do ČR i na Slovensko s novým modelem adresných poštovních služeb, který tu není obsazen, říkáme tomu obchodní pošta. Nenabízíme jako Česká pošta dodání do druhého dne, my to ani neumíme. Dodáváme do tří až čtyř dnů ve stejné kvalitě, ale levněji. V západní Evropě se tomu říká economic mail nebo non priority mail.
Jste průkopníky této služby v ČR?
Máme tu ambici. Nevím o nikom, kdo by daný produkt specifikoval tímto způsobem. Nikdo tu nenabízí obchodní poštu, to znamená poštu pomalejší a levnější.
Jaké jsou vaše ambice?
Náš core business jsou neadresné poštovní služby, tedy klienti, kteří komunikují prostřednictvím letáků, brožur, katalogů, de facto B2C. Dnes už ale umíme neadresně i B2B sektor skrze geomarketing. Drtivá většina našich aktivit se soustřeďuje do B2C. Tam jsme někdy před deseti lety začali s podílem nula, a dnes jsme číslo jedna s dominantním podílem. Ambice jsou veliké. Chceme, aby náš podíl v adresných poštovních službách byl v řádech až několika desítek procent.
V jakém časovém horizontu plánujete?
Uvažujeme v rámci několika let. Pro nás bude zlomový rok 2009, kdy se chystá liberalizace trhu, a my očekáváme, že do tohoto data bychom měli zaujmout znatelný podíl na českém i slovenském trhu.
Jaká specifika má vaše distribuční síť?
Naše síť je pro nás klíčová. Máme vybudovanou síť na neadresnou poštu a jejím prostřednictvím doručujeme i adresné zásilky. Když náš doručovatel roznáší ve své lokalitě neadresné zásilky, přidáme mu k tomu i ty adresné. Jsme schopni doručit do 100 % schránek v ČR i SR přes naše oblastní depa a zastoupení, která jsou ve všech územněsprávních krajích.
A pro zbytek republiky využíváte zprostředkovaných služeb České pošty.
V ČR doručujeme adresné zásilky zhruba do 70 % schránek vlastními doručovateli. Jiná situace je na Slovensku. Tam doručujeme vlastní sítí do 100 % doručovacích schránek.
Jak dlouho plánujete setrvat u tohoto modelu a jak se budete vyvíjet?
To záleží na trhu. Dnes je většina adresných zásilek v segmentu B2B obsazena ve městech. Až se trh uvolní a budeme moci roznášet i nekomerční zásilky a zásilky pod 50 g, transakční poštu, výpisy, a to je to nejzajímavější z trhu, tak v tom okamžiku se vyplatí doručovat i do odlehlejších částí. Budeme mít zájem tyto lokality pokrývat. Ale to je úvaha, ne strategie. Nevíme, jak to v roce 2009 dopadne, když v tuto chvíli nemáme ani vládu…
Co bude liberalizaci trhu s poštovními službami předcházet?
Byli bychom rádi, kdyby do ledna 2009 liberalizace pokročila, kdyby se pohnul aspoň limit gramáže a ceny. To ale těžko dokážeme ovlivnit, to je dáno státem a regulací. Můžeme dodávat pouze komerční zásilky a veškerou poštu nad 50 g. A v tom budeme aktivní. Chceme být průkopníky a hnát trh dopředu.
Není doručování adresných zásilek do čtyř dnů nevýhodné? Dávají zákazníci opravdu přednost ceně?
To je na diskusi se zákazníkem. Klíčové je plánování. Pokud je klient schopen celý directmarketingový koloběh naplánovat dopředu a dá nám zásilku dříve, tak potom jsme pro něj zajímaví. Přednostní vyřízení zásilky nabídnout nemůžeme. Pokud už má zásilky vyrobené, má naplánovaný čas i komunikaci, tak je to obtížné. Dokáže-li ale vše připravit předem, rád ušetří na poštovném. A konečný respondent nic nepostřehne, pro-tože zásilku dostane do schránky tak, jak je domluveno.
Kdo patří k vašim klientům v oblasti adresné distribuce?
Roznášíme už v sektoru bankovním, v oblasti zasilatelského obchodu, odezvu jsme našli také u mobilních operátorů. V těchto třech hlavních segmentech spolupracujeme s několika význačnými klienty. V příštím roce už budou tyto kontrakty oficiální.
Které klienty oslovujete?
Od největších podavatelů až po střední, ale oslovujeme i malé. Chceme, aby i malý klient, který má 5000 direct mailů a je třeba z Jihlavy, přistoupil do naší poštovní sítě. I on pro nás znamená velice zajímavý byznys, ať je kdekoliv.
Čím jste ještě limitováni?
Dnes pouze tím, kde klient podání realizuje. Je pro nás těžké přijmout zakázku, která se podává v nějaké odlehlé obci, úplně mimo krajské město, a jde třeba o 10 000 direct mailů.
Plánujete využívat i další marketingové nástroje?
V příštím roce možná využijeme i outdoor. Hlavně v oblasti business center, kde “byznys” prochází do kanceláře nebo na oběd. Prostřednictvím direct mailu komunikujeme s “decision makery”. Pro naši současnou základní nabídku služeb, což je neadresná pošta, geomarketing, direct marketing a veškerá podlinka, je to marketing, ale v adresných poštovních službách je to vedení firmy.
Česká pošta se ohrazuje tím, že konkurence vyzobává jen lukrativní oblasti služeb, kdežto její činnost je regulována zákonem a služby si nevybírá, ale pokrývá vše. Jsou tyto argumenty adekvátní?
Ne. Velice rádi budeme pokrývat i to, co státní Česká pošta nechce, ale musí nám to umožnit zákon. Pokud bude trh plně liberalizován a my se budeme moci věnovat veškerým zásilkám, rádi budeme doručovat až do nejodlehlejší vesnice.
Kdo je vaše konkurence?
Největší konkurence pro nás není Česká pošta, ani žádný lokální distributor, ale Deutsche Post a La Poste.
Jaké jsou plány TNT Post pro rok 2007?
V příštím roce bude důležité obstát jako poštovní doručovatel. Chceme hodně komunikovat naše unikátní propojení poštovních služeb. Začínáme Dimarem, navrhujeme kreativní koncepty, directmarketingová řešení. Máme podlinku velice rádi, protože živí poštu. Pak přichází na řadu lettershop, mailinghouse, na to se chceme v příštím roce soustředit. A potom je to pošta. Tu máme a snažíme se získat větší podíl. Státní poště první článek chybí, nemají žádnou agenturu, která by dělala to, co u nás Dimar. Česká pošta má ale celkem kvalitně zvládnutý lettershop přes Postservis, a potom doručování jako takové. A na druhé straně je tu mnoho společností, které perfektně umí direct marketing, ale zase nevlastní poštu. Oproti konkurenci jsme unikátní.


20obr_Kucera_0121.jpg
kdepak česká pošta. Největší konkurencí pro TNT Post není státní pošta ani žádný lokální distributor. Jsou to velcí evropští hráči Deutsche Post a La Poste.

×

RPR: Guerillová kampaň Vodafonu porušila etický kodex reklamy

Starší článek

V předminulém týdnu si ve sledovanosti polepšila Nova a ČT2

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více