Rada řeší, zda příspěvek Primy o koncertu Madonny nebyl reklamou
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání začala zkoumat, zda televize Prima svým reportážním příspěvkem o dvou pražských koncertech zpěvačky Madonny neporušila zákon. Rada se bude ve správním řízení zabývat, zda reportáž ve Zpravodajském deníku byla či nebyla skrytou reklamou na koncert této megahvězdy světové populární hudby. Prima věnovala 6. září ve své hlavní zpravodajské relaci pražským koncertům Madonny celkem minutu a 14 vteřin. Reportážní příspěvek o jejích koncertech nabídly i Česká televize a Nova, v případě Primy se však lišily v jedné, podle vysílací rady podstatné věci. Prima do reportáže zařadila pasáž, v nichž diváky informuje o tom, že jsou stále volné vstupenky na oba koncerty. S ČT a Novou proto správní řízení nezahájila.
Podle monitoringu rady Prima v reportáži uvedla, že “…pokud se na vás ale při prvních prodejích vstupenek nedostalo, pak mám pro vás dobrou zprávu: i v tuto chvíli jsou v prodeji ještě stovky vstupenek, a to jak na dnešní, tak i zítřejší koncert”.
“Reportáž o koncertu Madonny prezentovaná na programu Prima televize obsahovala přímou nabídku volných lístků…Takovéto sdělení může sledovat reklamní cíl, a proto může být porušením ustanovení mediálního zákona o skryté reklamě,” sdělil zástupce Úřadu RRTV.
“Zatím nemohu celou věc komentovat, protože musíme vyčkat doručení písemné výzvy k vyjádření s odůvodněním rozhodnutí RRTV. To nám doposud doručeno nebylo,” sdělila ČTK v reakci na krok vysílací rady mluvčí Primy Jana Malíková.
Za porušení povinností stanovených pro vysílání reklam hrozí televizím podle mediálního zákona pokuta ve výši od pěti tisíc do 2,5 milionu korun.
Madonna se v Praze zastavila 6. a 7. září v rámci koncertní série Confessions Tour, na níž svým příznivcům představuje zejména písně z loňského alba Confessions On A Dance Floor. O vstupenky na její koncerty měli lidé velký zájem. Obě pražská vystoupení Madonny si dohromady nenechalo ujít podle pořadatelů více než 35.000 lidí.