Prodej zimního zboží kvůli teplu klesl

15. 12. 2006 09:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Nezvykle teplý podzim letos výrazně snížil prodej zimních oděvů a především sportovního vybavení. Obchodníci tvrdí, že pokud brzy nepřijdou mrazy a na horách nenapadne sníh, tak se lidé kvůli velkým zásobám neprodaného sezónního zboží mohou těšit na bohatší povánoční a novoroční výprodeje. S nižšími prodeji zimního zboží se potýkají také obchodníci v ostatních evropských zemích.
„Poptávka po zimním sortimentu je letos zatím nižší, než kdyby panovalo zimní počasí, které má na prodej tohoto zboží samozřejmě výrazný vliv,“ řekla Kateřina Pecinová ze společnosti Ahold Czech Republic, která v ČR provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert.
Méně se podle Pecinové prodávají zimní oděvy, obuv i sportovní vybavení. „U sportovního zboží, jako jsou například lyže, je pokles nejvýraznější. Na druhou stranu se dobře prodávají dřevěné sáňky, což zřejmě souvisí s tím, že budou častým vánočním dárkem,“ podotkla.
Teplé podzimní počasí se negativně odrazilo také v tržbách Oděvního podniku Prostějov. Podle obchodního náměstka společnosti Milivoje Žáka je zatím o zimní konfekci velmi nízký zájem. Loni lidé nakupovali kabáty či zimní bundy OP již v listopadu. „Prodej zimních věcí se snížil zhruba o pět procent, což není fatální propad. OP se navíc nesoustředí pouze na zimní konfekci,“ řekl Žák.
Menší prodej zejména zimních oděvních doplňků hlásí rovněž síť obchodů s oděvy a textilem Marks & Spencer. „Zimní oděvy se díky vánočním svátkům prodávají celkem dobře. Všimli jsme si ale, že je menší zájem o zimní doplňky, jako jsou šály, čepice či rukavice,“ řekla mluvčí sítě obchodů Marks & Spencer Renata Fišerová.
Dodala, že situace ale zatím není kritická. „Z minulých let víme, že zimní prodeje se rozběhnou hlavně v lednu či únoru. Jakmile se zima ozve, tak potom je zájem o toto zboží veliký,“ podotkla.
Někteří obchodníci se snaží povzbudit slabší poptávku slevami zimního zboží. Například společnost Tesco Stores ČR v listopadu snížila o 30 procent ceny kabátů a bund, pánských pletených svetrů a pánských košil a o 25 procent zlevnila i společenské oděvy.
Obchodníkům kvůli nižším prodejům zůstávají ve skladech větší zásoby zimního zboží, které bude muset po Novém roce uvolnit místo jarnímu sortimentu. „Lze proto očekávat, že by kvůli tomu mohla být nabídka v sezónních výprodejích bohatší,“ upozornila Pecinová.
Například Ahold odstartuje první zimní slevy již 20. prosince, kdy až o 50 procent zlevní vánoční dekorace a hračky. „Tradiční sezónní výprodeje zahájíme 27. prosince. Zlevníme veškerý zimní sortiment a pokles cen bude podobný,“ uvedla Pecinová.
Končící podzim je podle meteorologů nejteplejší za posledních 45 let. Mimořádně teplé adventní období bude v Česku pokračovat i v příštích dnech. Koncem víkendu se sice ochladí, ale po neděli nejvyšší odpolední teploty budou opět až osm stupňů Celsia.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení