Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Příští rok bude vypsán tendr na operátora sítě pro TV v mobilech

Redakce MAM13. 12. 2006

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v příštím roce vypíše tendr na operátora sítě pro provozování digitálního TV vysílání přijímatelné v mobilních telefonech (označovaného jako DVB-H). Účastníkům semináře o technickém plánu přechodu na digitální vysílání to řekl šéf Rady ČTÚ Pavel Dvořák.
ČTÚ si podle Dvořáka nechal vypracovat studii, podle jejíž první verze je zřejmé, že úřad bude moci v příštím roce vypsat výběrové řízení na dvě digitální sítě. Kromě sítě pro televizi v mobilních telefonech vypíše úřad podle Dvořáka i tendr na operátora regionálního digitálního TV vysílání.
Dvouměsíční testy digitální televize v mobilních telefonech zahájil v říjnu mobilní operátor T-Mobile spolu s mateřskou firmou Radiokomunikace. S komerčním spuštěním služby firma počítá v roce 2007, uvedli již dříve zástupci společností.
T-Mobile službu poprvé předvedl loni na veletrhu Invex. Podobnou službu loni představili předchůdci Telefóniky O2, Český Telecom s dceřiným Eurotelem. V prosinci pak začal Eurotel nabízet televizní vysílání prostřednictvím UMTS. Vodafone podobnou službu v tuzemsku nenabízí.
Zavádění televize v mobilech by mohly provázet menší problémy než u digitální zemské TV (zkráceně DVB-T). Zatímco technický plán přechodu na DVB-T, který ČTÚ zpracoval, není vynutitelný sankcemi, v případě sítě pro DVB-H, jíž se technický plán přechodu netýká, je úřad podle jeho šéfa v jiné situaci.
Dvořák uvedl, že pokud bude ČTÚ postupovat podle zákona o elektronických komunikacích, může úřad vybranému operátorovi určit celou řadu povinností souvisejících s pokrytím a s časem, ve kterém bude mít za úkol pokrytí dosáhnout. “A máme tam možnost příslušných sankcí, což v případě technického plánu přechodu nemáme,” poznamenal Dvořák.
Technologie DVB-H je velmi podobná standardu DVB-T pro pozemní digitální vysílání, který startuje i v ČR. DVB-H je však lépe uzpůsobena pro pohyb přijímače a navíc umožňuje přijímat až 40 programů, což je až desetinásobek proti uvažovanému množství v rámci jednoho multiplexu pozemního vysílání. Proti mobilnímu UMTS není omezená počtem připojených uživatelů, její nevýhodou však je menší komfort pro interaktivní služby.
První testy digitální televize přes mobil proběhly v roce 2004 v Německu. O dva roky později spustil italský operátor TIM první komerční síť, ve které během měsíce získal 100.000 uživatelů. V současnosti technologii testuje 24 států a osm oznámilo komerční spuštění na příští rok.
Česká republika stojí také před nástupem digitálního zemského TV vysílání (zkráceně DVB-T). V současné době pokrývá signál DVB-T Prahu, Brno, Ostravu, Domažlice a jejich okolí, podle návrhu ČTÚ by měla být celá republika pokryta do roku 2010.

×

ČTÚ chce, aby byl plán přechodu na digitální vysílání vynutitelný

Starší článek

Nejefektivnějším internetovým řešením je Baťa Domů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více