Připravujeme úspěšný výstavní stánek

11. 12. 2006 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Rozhodnutí o účasti na veletrhu je prvním krokem, za nímž by měla následovat dostatečná příprava, má-li firemní prezentace na veletrhu splnit svůj účel. Přípravná fáze by měla být stěžejní činností. Rozhodně se nevyplatí ji podcenit. „Jde zejména o to, vyjasnit si, co bude vystavováno, zda půjde o statickou formu nebo jestli budou na stánku pracující stroje. Zároveň je nutné odhadnout, kolik návštěvníků přijde. Důležité je i určení způsobu komunikace, rozhodnutí, zda bude nutná recepce, demonstrační prostor nebo kanceláře, i jak velký má být skladovací prostor,“ uvádí Monika Hrubalová, obchodní ředitelka společnosti M.I.P. Group. Návrh stánku hodně vypovídá o společnosti jako takové. Je proto třeba pečlivě promyslet, jak se chce prezentovat: přátelsky, prestižně, technicky náročně, nebo podnikavě? Výstavy jsou mnohem účinnější, jestliže existuje společné téma. „Čím častěji se opakuje téma na stánku, v reklamě spojené s výstavou nebo v katalogu, tím je pravděpodobnější, že si zprávu lidé zapamatují,“ říká Hrubalová.

Umístění dokáže hodně
Než začnete navrhovat stánek, musíte mít objednanou plochu, na které budete vystavovat. Tento bod je jedním z nejvíce limitujících faktorů. Stejně jako přípravě celé prezentace, i místu je nutné věnovat náležitou pozornost. Prostor hraje rozhodující roli při rozhodování o designu stánku i o jeho pojetí. Máte zájem o vnitřní, nebo venkovní expozici? Chcete být v rohu, uprostřed, nebo na kraji pavilonu? Každá z variant má svá pro a proti. Uprostřed budete vidět, ale připravte si dostatečný obnos. Naproti tomu menší plocha poblíž vchodu či východu je také nesporně zajímavá. Dalším omezujícím faktorem je výška haly. Ta rozhodne o vašich plánech na patrovou nebo výškovou expozici. „Zde platí zlaté pravidlo výstavnictví: Co je vyšší, je lépe vidět,“ říká Hrubalová. To potvrzuje i oblíbenost patrových expozic v poslední době. Další pravidlo říká: je důležité být tam, kde je nejsilnější obchodní partner nebo kde se prezentují nejsilnější a nejprestižnější firmy na veletrhu. Samotná podoba stánku je posledním z nejdůležitějších faktorů úspěšné prezentace.

Jak nejlépe upoutat
Poslání stánku by mělo být vyjádřeno stručně. Návštěvníci jsou neustále bombardováni informacemi ze všech stran a ne všechny dokáží pojmout. Tam, kde to lze, je dobré držet se tučných titulků, a je-li to nezbytné, klíčových bodů. Velké plochy textu zůstávají nepřečtené. Abychom docílili patřičné pozornosti, je vhodné umístit text v úrovni očí nebo výše. Jeden ze zajímavých triků, jak strhnout pozornost, popisuje Monika Hrubalová takto: „Slovo ,nový‘ je v reklamě nejúčinnější. Vidět, co je nového, je jeden z hlavních důvodů, proč návštěvníci na veletrh nebo výstavu chodí.“ Ovšem kouzelné slovíčko „nový“ samotné nestačí. Je důležité se odlišit. Toho lze dosáhnout typem stánku. Mezi nejdůležitější rozhodnutí v tomto ohledu patří výběr mezi standardizovaným stánkem a vlastní výrobou. Vlastní výroba poskytuje větší volnost řešení, zároveň patří mezi řešení dražší. Současně je nutné počítat s delší dobou přípravy. Výroba, na rozdíl od koupě hotového řešení, zabere čas.

Standardní řešení vše zjednoduší
Výhodou standardizovaných řešení je kromě jejich ceny i rychlost přípravy a celkové zjednodušení. Mezi nejpoužívanější standardizované řešení patří systém Octanorm. Ten je vhodný pro menší stánky zhruba do 50 m2. Je tvořen hliníkovou konstrukcí, do které jsou zasazeny bílé panely. Povrch panelů tvoří laminát. Systém umožňuje stavět v rozteči 1 a 0,5 m. Stěny mohou být kolmé nebo pod úhlem 45°. Stánek lze vybavit pulty, vitrínami i libovolným nábytkem. Pro větší stánky lze použít systém Syma Orbit. Ten je tvořen kovovou konstrukcí. Výplně lze využít barevné, dle potřeby obdélníkové, čtvercové i trojúhelníkové. Tento systém je výhodný svou variabilitou. Umožňuje stavět nástavby s logy. Je vhodný pro stánky od 20 do 100 m2. Posledním využívaným řešením je Kvadro, Trio. Tento stánek je tvořen kovovou konstrukcí s příhradovými nosníky. Lze ho použít pro prezentace o velikosti do 100 m2. Díky mohutné konstrukci je možné stavět stánky vysoké až 8 m. Stěny mohou být řešené plachtami, které je možné potisknout. U tohoto řešení je nutné počítat s delší dobou stavby. Pokud se do standardizovaného řešení pustíte, je důležité stánek nepodcenit. „Leták, deska nebo display vytvořené na poslední chvíli z laciných materiálů s nedobrou grafikou příznivý obraz společnosti neudělá a nikoho nezaujme,“ dodává Hrubalová. Typizované může mnohdy lákat více než mnohem nákladnější vlastní. Je pouze důležité vše zvážit, využít trochu nápaditosti a vyhradit pro přípravu dostatek času.

Když se rozhodneme vystavovat
Považujme expozici za součást své celkové marketingové strategie
Spočítejme si předběžné náklady
Zvažme potřeby a motivace návštěvníků
Stanovme jasné, rozsáhle založené cíle

Plánování a organizace před výstavou
Jmenujme koordinátora expozice
Jmenujme zkušeného návrháře/dodavatele stánku
Vracejme formuláře objednávek do stanoveného termínu
Dopředu plánujme, jak využít veškeré možnosti reklamy
Zkoordinujme expozici s jinými mediálními aktivitami
Připravme podrobný rozpočet
Pečlivě volme důkladně informovaný personál stánku
Připravme účinný systém pro zvládnutí a zpracování dotazů od návštěvníků
Vypracujme časový plán klíčových úkolů
Stanovme jasné směrnice komunikace
Promluvme si s organizátorem

Harmonogram komunikace související s účastí firmy na veletrhu
Před veletrhem
5 týdnů před veletrhem je nutné zaslat zástupci pořadatele podrobné informace o firmě, přehled exponátů chystaných na veletrh a detaily o případné novince (lze zveřejnit v tiskovinách veletrhu).
4 týdny před veletrhem zaslat zástupcům vybraných médií informaci o tom, že se chystáme zúčastnit veletrhu (zdůraznit jakého, kdy, kde, s čím).
3 týdny před veletrhem zaslat podrobnosti o expozici a exponátech zástupci pořadatele pro umístění na webových stránkách veletrhu či k jinému využití (informace možno vložit do všeobecných tiskových zpráv, předat informace na předveletržní tiskové konferenci, zveřejnit ve veletržním bulletinu a podobně).
2 týdny před veletrhem rozeslat pozvánky a volné firemní vstupenky (vyžádat si je můžeme u pořadatele) obchodním partnerům či potenciálním klientům.
10 dnů před veletrhem zaslat pozvánku a informace o expozici vybraným novinářům a nabídnout jim možnost sjednání termínu schůzky na veletrhu, případně upozornit na doprovodný program, který jsme připravili nebo kterého se účastníme jako partneři.
7 dnů před veletrhem nechejme zveřejnit v tisku či rozhlasu inzerci na naše produkty s výzvou k návštěvě našeho stánku na příslušném veletrhu a také upozorněme na případnou veletržní slevu.

Během veletrhu
První (obvykle tiskový) den využijeme k uspořádání tiskové konference nebo k privátním schůzkám s novináři, předáme sadu prezentačních materiálů a tiskovou zprávu v press centru daného výstaviště.


 


p16obr_orbit1.jpg


Čím vyšší, tím lepší. Patrová expozice zaujme mnohem více.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení