Podle GE Money stráví ženy více než osm let nákupem nezbytností

5. 12. 2006 10:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle průzkumu GE Money stráví ženy ve Velké Británii více než osm let svého života nakupováním. Obživa a oblékání rodiny společně s doplňováním nezbytných zásob pro domácnost pro průměrnou ženu znamená závratných 25 184 hodin a 53 minut nakupování v průběhu 63 let.
Pokud budeme předpokládat, že průměrný nákupní den trvá od 9.00 do 17.00 hod., znamená to celých 3 148 dní strávených běháním po obchodech. Ženy se v průměru vydají na nákup 301krát ročně, což jim zabere celkem 399 hodin a 46 minut.
Průzkum 3 000 žen, který provedla společnost GE Money, ukázal, že kromě pravidelného utrácení jejich drahocenného výdělku ženy také prohlížejí výkladní skříně alespoň 51krát ročně.
I nezáživný nákup potravin může trvat více než hodinu, což při 84 cestách ročně znamená, že ženy každý rok stráví 94 hodin a 55 minut prohlížením regálů v supermarketu. Ženy dále věnují 90 cest nákupu pro péči o svůj vzhled – oblečení nakupují 30krát, boty 15krát, doplňky 18krát a toaletní potřeby 27krát ročně.
Celkem 100 hodin a 48 minut stráví prohlížením obchodů a hledáním výhodných koupí a nejnovějších modelů. Dalších 40 hodin a 30 minut věnují nákupu bot a 29 hodin a 31 minut výběru doplňků, jako jsou kabelky, šperky a šály.
Samotný nákup každodenních nezbytností, jako je deodorant, sprchový gel a potřeby pro holení, ženě zabere přibližně 17 hodin a 33 minut ročně. Dalších 19 cest na nákup, které celkem zaberou 36 hodin a 17 minut, je věnováno nákupu luxusních dárků pro přátele a rodinu.
Stewart Macphail, z GE Money říká: „Ačkoli vztah mezi pohlavími se v dnešní době vyznačuje větší rovností, tento průzkum ukazuje, že jsou to stále ženy, kdo dělá většinu nákupů. Kromě toho očividně věnují hodně času tomu, aby vždy našly tu nejvýhodnější koupi a nejvhodnější zboží pro jejich potřeby. Možná nejlepší vánoční dárek, jaký mohou muži z Velké Británie svým manželkám nebo přítelkyním dát, je podílet se více na nákupech!“
Průzkum překvapil zjištěním, že řada žen ve Velké Británii jsou vášnivými čtenářkami. Ženy vyráží na nákup knih a časopisů alespoň 57krát ročně, což jim celkem zabere 31 hodin a 21 minut.

ROZBOR NÁKUPNÍCH ZVYKŮ ŽEN BĚHEM JEDNOHO ROKU
· Oblečení – 30krát, celkem 100 hodin a 48 minut
· Obuv – 15krát, 40 hodin a 30 minut
· Doplňky – 18krát, 29 hodin a 31 minut
· Potraviny – 84krát, 94 hodin a 55 minut
· Knihy – 57krát, 31 hodin a 21 minut
· Toaletní potřeby – 27krát, 17 hodin a 33 minut
· Dárky – 19krát, 36 hodin a 17 minut
· Prohlížení výkladů – 51krát, 48 hodin a 51 minut

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.