Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pivní reklama desetiletí? Se Smetanou

Redakce MAM15. 12. 2006

Češi – národ pivařů- poprvé vybírali nejlepší pivní reklamu. Vítězem soutěže “Tuplák 2006” se stal spot Plzeňského Prazdroje, ve kterém Bedřich Smetana skládá symfonickou báseň Vltava, inspirován pivem Pilsner Urquell.
Na druhém místě skončila reklama Budějovického Budvaru s Bobem a Davem – obtloustlými Brity v českých národních dresech. Ti jen těsně porazili pivní výcvikový tábor Staropramenu.
“Pivo je v Česku národní nápoj, ale reklamy, které ho propagují, většinou moc dobré nejsou. Chtěli jsme soutěží podpořit kvalitní spoty vytvořené za posledních patnáct let,” říká Martin Charvát z reklamní agentury Mark BBDO, která spolu s portálem Světpiva.cz soutěž organizovala.
Právě vítězná reklama, ve které hluchý Bedřich Smetana díky plzeňskému pivu složí svou nejznámější skladbu, je jednou z mála českých pivních reklam oceněných i v zahraničí. Spot z dílny reklamní agentury Leo Burnett nedávno získal stříbro na francouzské soutěži Epica Awards 2006.
Za posledních patnáct let v tuzemsku vznikly desítky pivních reklam. Z nich porota vybrala devět nejlepších, o kterých rozhodovala veřejnost. Vedle vítězných spotů zabodoval i “Divnej vrchní” točící pivo Kozel, Praotec Morava pijící Starobrno či “bílý límeček” spěchající od piva Braník zpět do práce. “Upřednostňoval jsem spoty, které jsou nejenom dobře zpracované, ale mají i nápad a baví. Klasickým příkladem je právě vítězná reklama,” říká režisér Jakub Kohák, který byl jedním z porotců.
Kromě televizní reklamy porota ocenila také nejlepší pivní plakát. Tím je oběšený otvírák a nová lahev piva Bernard.

“Zatímco v zahraničí patří pivní reklamy k těm nejprestižnějším a nejkreativnějším zakázkám, u nás se až na výjimky točí v duchu rozesmáté partičky chlapů,” říká režisér Jakub Kohák.
Také podle dalších reklamních odborníků je na čase, aby se tuzemské pivní spoty odpoutaly od zavedených stereotypů a více sázely na překvapivé a třeba i nesmyslné momenty.

MEZITITULEK: Humor v reklamě funguje
Například reklama na irské pivo Guinness, která letos získala nejvyšší kreativní ocenění – Zlatého lva z festivalu v Cannes – zobrazuje pití piva jako evoluci. Na jejím začátku usedají tři muži ke sklenici piva, následně však putují časem zpět do doby ledové a končí jako zárodky života opouštějící moře.
Podobně netradiční reklamy propagují i další světové pivo Stella Artois. V jeho reklamě nechybí například mniši na bruslích či lupiči prchající před pronásledovateli.
Právě snadná zapamatovatelnost a odlišnost patřila mezi hlavní kritéria poroty soutěže “Tuplák 2006”. “V Česku ale moc takových reklam není. Mezi výjimky patří inspirativní Plzeň,” dodává Kohák, který sám točil pivní reklamy pro slovenský, polský a ruský trh.
Cílem soutěže bylo nejenom poukázat na vtipné a originální reklamy, ale dát i prostor malým pivovarům. To se podařilo právě v případě tištěné reklamy, ve které zabodoval především pivovar Bernard z Humpolce.
“Tuplák 2006” byl prvním ročníkem soutěže. Proto se v jeho rámci vybíraly nejlepší reklamy za celých posledních patnáct let. “Další ročníky soutěže už budou objevovat jen soudobé pivní spoty,” dodává Martin Charvát.

MEZITITULEK: Nejlepší pivo roku: Budvar
Vítěze však nevolili pouze milovníci pivních reklam, ale i příznivci samotného moku.
Pivem roku 2006 se mezi světlými ležáky stal v anketě čtenářů Pivního kurýra Budvar, jenž zvítězil po osmé v řadě. Druhou příčku obsadil Radegast, třetí byl Prazdroj.
“Existuje celá řada pivních soutěží, ale tato anketa je výjimečná tím, že konzumenti hlasují v průběhu celého roku,” řekl šéf Budějovického Budvaru Jiří Boček.
Mezi desítkami získal nejvíce hlasů tak jako loni Staropramen. Následovaly Gambrinus a Krušovice. V kategorii jedenáctek přiřkli hlasující prvenství Zlatopramenu, druhé místo obsadil Pivovar Svijany. Tmavým pivem roku 2006 je značka Kern z Pivovaru Černá Hora. V kategorii “naše pivko”, kde soutěží pivovary s roční produkcí do dvou set tisíc hektolitrů, vyhrál svijanský pivovar.
Češi vypijí v průměru 160 litrů piva na hlavu ročně, což je podle dostupných údajů světový primát. Domácí pivovary loni uvařily 19,07 miliónu hektolitrů pěnivého moku a export dosáhl rekordních 3,1 miliónu hektolitrů.
Pro příští rok Český svaz pivovarů a sladoven přichystal dvě kampaně, v nichž se bude hlásit k umírněné konzumaci alkoholu. Jedna kampaň upozorňuje mladé lidi na rizika alkoholu za volantem, druhá je zaměřena na prevenci alkoholismu mladistvých.

×

U-Turn Media Group si plácla s The Ring Ring

Starší článek

Hrubé výdaje na reklamu v TV v listopadu stouply na 2,74 miliardy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více