Odborníci: Kampaň Vodafonu je perfektně připravená, včetně omluvy

8. 12. 2006 10:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Reklamní kampaň mobilního operátora Vodafone je podle odborníků z reklamní branže výborně připravená, a to včetně akcí z posledních dnů, kdy se sobí parohy objevily i na reklamách konkurentů Vodafonu, i omluvy generálního ředitele Grahama Mahera za tento krok. Maher se konkurenci omluvil s tím, že sobí parohy budou odstraněny. Na akci, jejíž styl se řadí pod takzvaný guerilla marketing, si T-Mobile stěžoval u Rady pro reklamu.
„Předpokládám, že udělat takovou věc, která je nefér, nebylo nahodilé a bez zvažování,“ řekl marketingový ředitel agentury ARBOmedia Štěpán Wolde. „Aby šel (Vodafone) do svých konkurentů a mělo to zároveň vazbu na stávající kampaň, to se jen tak nevidí,“ míní Tomáš Bičík z agentury Mediaedge:cia.
Vodafone na podzim spustil kampaň s Petrem Čtvrtníčkem a psíky čivavami se sobími parohy, kterou propaguje svou nabídku klientům v podobě víkendových SMS zdarma do sítě Vodafone pro všechny. Před pár dny na billboardy a telefonní budky konkurence připevnil Vodafone sobí parohy, což mělo podle vyjádření Vodafonu upozornit na různé marketingové triky k nalákání nových zákazníků.
Brzy se reklama se Čtvrtníčkem a falešnými soby rozšířila mezi lidmi tak, že po internetu kolují její parafráze. Mezi nimi je například i ta, která paroduje dosud neúspěšná jednání o nové vládě. „Mohli jsme pro vás sestavit normální vládu. A krásnou… Ale my jsme řekli NE!“ říká na obrázku muž oblečený stejně jako Čtvrtníček v reklamě s nasazenou hlavou šéfa ODS Mirka Topolánka, který se nyní podruhé pokouší vládu sestavit.
Reklamě pomohl podle Woldeho nejen nápad a Čtvrtníček, ale i její frekvence – kdyby ji lidé viděli dvakrát, třikrát, asi by je tak nezaujala, jako když ji viděli dvacetkrát, třicetkrát. „Kampaň je velmi úspěšná, protože vyvolala to, po čem touží každá reklama – opravdový zájem a aktivitu lidí,“ míní. Navíc se podařilo i to, že vtipy kolujícími po internetu se zpráva o Vodafonu dál šíří mezi lidmi – a to zdarma.
V posledních dnech zvolil Vodafone pro pokračování kampaně způsob reklamy, označovaný jako guerilla marketing, v podobě sobích rohů na reklamách konkurentů. Podle Bičíka i přes negativní ohlas konkurence splnila svůj účel, neboť se o tom bude mluvit. „Moc často se nedělají, rozhodně se to nedá použít pro jednu značku často, může se to obrátit proti ní. Na obzvlášťnění a vystoupení z davu je to ale výborné,“ dodal.
Guerillových kampaní, které by se dostaly do povědomí, není podle odborníků příliš. Jednou z posledních byla akce Poštovní spořitelny, která útočila na svého hlavního konkurenta, Českou spořitelnu. Lidem chtěla Poštovní spořitelna zdůraznit delší otevírací doby na svých pobočkách. Před vchody do poboček České spořitelny proto mimo jiné postavila stojany s nápisem „Tady už je zavřeno. Banka na Vaší poště má stále otevřeno“.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.