Obchody kvůli vánočním nákupům prodlužují otevírací dobu

13. 12. 2006 08:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Některé obchodní řetězce kvůli vánočním nákupům prodlužují otevírací dobu svých prodejen. Vánoce jsou nejsilnějším prodejním obdobím v roce a obchodníci pomocí delší otevírací doby chtějí co nejvíce zužitkovat nákupní horečku, která s blížícími se vánočními svátky postupně vrcholí.
Například obchody Tesco, které nemají non-stop provoz, budou mít od středy až do Štědrého dne otevřeno o hodinu či dvě déle než běžně. „Během rušného vánočního období chceme zákazníkům nabídnout rozšířené možnosti nakupování a chceme pro ně zajistit namísto obvyklé vánoční honičky pohodlí a klid,“ řekla Eva Williams ze společnosti Tesco Stores ČR.
Například 32 supermarketů Tesco bude zavírat místo v původních 21:00 až ve 22:00. Hypermarkety Tesco, které byly otevřeny od 7:00 do 22:00, budou mít do Štědrého dne otevřeno až do 24:00. Prodloužená otevírací doba se týká také obchodních domů Tesco. Například v obchodním domě v Praze na Národní třídě budou moci lidé od středy nakupovat až do půlnoci.
O dvě hodiny nedávno prodloužily otevírací dobu také obchodní domy s nábytkem a bytovými doplňky Ikea v Praze, Brně a Ostravě. Dříve zavíraly v osm hodin večer a nyní v nich lidé mohou nakupovat do 22:00, na což zákazníky před Vánocemi upozorňuje i reklamní kampaň.
„Zjistili jsme, že hodně lidí nechce nakupovat o víkendu a ve všední den na to zase nemají čas. Dostali jsme na toto téma spoustu podnětů od zákazníků, proto jsme rozhodli prodloužit otevírací dobu do deseti hodin večer,“ řekl Ondřej Kraus z Ikea ČR.
Předvánoční nákupní horečka v Česku nabírá na obrátkách. Například minulou neděli měli obchodníci tržby vyšší až o desítky procent. Lidé kupují dárky, například hračky a elektroniku, ale i potřeby na pečení a luxusnější potraviny pro sváteční tabuli. Poptávka by měla s blížícími se svátky podle obchodníků dál sílit.
Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.