Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obchody jsou plné, tržby rostou

Redakce MAM19. 12. 2006

Vánoční nákupní horečka dosáhla uplynulý víkend vrcholu. Obchody již ohlašují rekordní tržby.
Zatímco loni dávali Češi za dárky v průměru kolem pěti tisíc korun, letos by to podle obchodníků mělo být na osobu asi o pět set korun více.
Za poslední čtvrtletí by mohly podle expertů tržby dosáhnout až 250 miliard korun. Pouze část z toho, asi 55 miliard, by však mohlo jít na vánoční dárky.
“Za posledních sedm let jsme v předvánočním období ještě neprodali tolik zboží. Tržby byly rekordní. Pokud to mám srovnat s uplynulými Vánocemi, pak nám tržby stouply o více než deset procent,” říká například Pavel Stejskal, zodpovědný za prodejny s kosmetikou Estée Lauder.
Velmi dobře se prodává i značková móda, elektroniku, nebo třeba knihy, dárkové poukázky nebo zájezdy. “Zájem o dárkové šeky každým rokem roste. Největší zájem o poukázky na zájezdy v hodnotě pět set, tisíc a pět tisíc korun,” říká Tomáš Brejcha z Čedoku.
Rekordy trhají nejen kamenné obchody, ale i internetový prodej. Například v pondělí 11. prosince navštívilo obchody MALL.cz více než 106 tisíc zákazníků, což je historický rekord. “Zákazníci u nás v padesátém týdnu, objednali zboží za více než 60 miliónů korun,” uvádí Ondřej Fryc, šéf společnosti MALL.cz.
Nákupní horečka zasáhla nejen “dárkové” obchody, ale i prodejce potravin. “Uplynulý víkend byl rekordní, tržby jsou ale srovnatelné s loňským rokem. Největší prodeje Delvita ještě čeká tento čtvrtek a pátek. To jsou tradičně nejsilnější nákup potravin. A teď před Štědrým dnem to bude obzvlášť silné,” říká Petr Uchytil, mluvčí Delvita. Obdobně reaguje i Petr Vyhnálek, šéf obchdoní sítě Globus: “Minulý týden jsme měli rekordní tržby, a to snad za celou hitorii Globusu. Rekordní bude také nejspíš celý letošní rok”.
Vánoční nákupy začaly podle statistiků již v říjnu. Potvrzují to včera zveřejněná data. V říjnu se meziroční růst maloobchodních tržeb zrychlil na 7,9 procenta ze zářijových 4,1 procenta. Podle statistického úřadu dokonce prodej nepotravinářského zboží zaznamenal nejvyšší růst za celou dobu trvání zjišťování, tedy od roku 1997.
Nejrychleji rostly tržby v prodejnách s textilem a obuví, pokles o 5,4 procenta zaznamenal pouze objemově nevýznamný prodej použitého zboží, poznamenávají statistici.

Hospodářské noviny, 19.12. 2006, autor: Hana Vorlíčková, Martin Mařík

×

Internetová tsunami; Zn: Roznětka = Mladí + my všichni

Starší článek

Počet uživatelů ADSL u Radiokomunikací přesáhl 20 000

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více