Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obchodní řetězec SPAR v Třebíči otevře první supermarket

Redakce MAM13. 12. 2006

Obchodní řetězec SPAR Česká obchodní společnost, který dosud v Česku provozoval pouze velké hypermarkety Interspar, ve středu otevře v Třebíči svůj první supermarket. Do pěti let chce firma v Česku provozovat 100 až 150 supermarketů, přičemž se zaměří zejména na menší města, ve kterých ještě není tak velká konkurence obchodníků.
“Stejně jako ve Slovinsku, Maďarsku nebo Rakousku úspěšně fungují supermarkety Spar, plánuje i SPAR Česká obchodní společnost vybudovat v ČR síť menších nákupních center,” uvedl generální ředitel SPAR Česká obchodní společnost Martin Hruška.
Zatímco prodejní plocha 24 hypermarketů Interspar činí 4000 až 6000 metrů čtverečních, tak první supermarket v Třebíči má prodejní plochu 900 metrů čtverečních a jeho nabídka je zaměřena hlavně na potravinářské zboží.
Hruška řekl, že nové supermarkety budou otevírány zejména v menších městech s nejméně 10 000 obyvateli, která jsou zatím doménou především levných diskontních prodejen a do nichž již začaly mířit i ostatní obchodní řetězce. Vedení firmy má ale v hledáčku i neobsazené lokality velkých měst.
“Příští rok by tempo otevírání nových supermarketů mělo být zhruba stejné jako u našich hypermarketů, tedy plánujeme tři až čtyři nové prodejny. V následujících letech bude ale expanze podstatně rychlejší a předpokládáme, že do pěti let budeme mít v ČR 100 až 150 vlastních supermarketů,” uvedl Hruška.
Podle dřívějších informací Mladé fronty Dnes rakouská společnost Spar jedná o převzetí diskontních prodejen Plus, které v Česku provozuje německá skupina Tengelmann. Hruška nechtěl tyto informace komentovat. Plus-Discount letos v dubnu provozoval v Česku 121 prodejen a jeho vedení stále tvrdí, že v následujících třech až pěti letech chce počet obchodů Plus zdvojnásobit.
Pozici v Česku v posledních letech ztrácejí supermarketové řetězce, které z trhu vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších obchodníků zhruba 17procentní podíl a diskontní prodejny, které expanzi v ČR zahájily později, již za nimi zaostávají pouze o jedno procento. Podíl hypermarketů činí 41 procent.
SPAR Česká obchodní společnost je součástí rakouské skupiny Austria Spar International AG. V žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků, který loni sestavila Incoma Research a časopis Moderní obchod, patřilo společnosti s odhadovanými tržbami 11,3 miliardy korun osmé místo.

×

Seznam.cz spustí reklamní službu Sklik příští rok

Starší článek

Signál Novy na Šumavě ruší DVB-T z Německa

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více